• Rocktroll

Mini kånken?

Min lilla börjar dagis imorgon och jag funderar på en mini kånken till henne. Någon som rekomenderar den? och ska man köpa en bröstrem med för hon är bara snart 16 mån? Glad

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 13:47
    Kanske borde ha lagt tråden i inhandla.
  • Svar på tråden Mini kånken?
  • strojes

I början hade vår äldsta tjej en minikånken och vi hade ingen bröstrem till den. Om man drar åt remmarna så sitter den skapligt iaf. Ni kan ju börja utan och se hur det funkar går det inte så är det säkert inte svårt att sätta på någon rem.
    Jag tycker det är en bra väska och sittunderlägg följer ju med i väskan. För att vara en liten väska så rymmer den mycket.

• Rocktroll

Låter bra :) Jag har en till mig själv och älskar den så tycker det vore lite kul om hon också hade en.

• strojes
    Rocktroll skrev 2010-08-08 13:53:19 följande:
    Låter bra :) Jag har en till mig själv och älskar den så tycker det vore lite kul om hon också hade en.
    Jo, visst är de bra som handväska? Har en själv och tycker det är så skönt att slippa axelrem när man går på stan!
  • Rocktroll

Funkar till allt Hjärta blir nog att beställa en ikväll när jag har valt bland alla färgerna som finns. Visste inte att det fanns SÅ många.

• Sophiebysophie

Vart kan man köpa minikonken? Länktips tack!

Sen undrar jag, måste man ha ryggsäck till dagis? När ska dom använda den? Våran son är 15 månader o ska börja dagis i morgon.. kan inte se framför mig att han ska gå runt med ryggsäck redan?
    Eller förvarar man extrakläder ect där i eller?

Har ni redan införskaffat regnställ, stövlar osv? Vi har inte skaffat det än.. han har en tunnare funktions jacka och överdragsbyxor jag tänkte han kunde ha tills vi köpt annat.

Vad har ni för regnkläder? Märke? Stövlar märke? Jag hade i alla fall tänkt mig ofodrat, bättre o ta fleeceställ under..

Vad mer har ni inskaffat inför dagisstarten?

Tacksam för tips!

• Rocktroll

Kånken finns bland annat på www.route62.se men där fanns ingen färgen jag troligtvis vill ha så får kolla på intersport :) för där vet jag att mini kånken finns iaf. Vi kommer ha extrakläder, nappar, gosedjur osv i väska för vi får släpa med oss lite varje dag då hon bara har en gose hon gillar och måste ha den både på dagis och hemma. Jag har nog köpt det mesta inför dagis förutom vinterkläder och vinterskor men det kommer. Har köpt skaloverall på gekås och stövlar (tretorn) på maxi för 99. Billigt och bra Tyst fodrat regnställ även det köpt på gekås.

• Smilla75
    Sophiebysophie skrev 2010-08-08 14:18:26 följande:
    Vart kan man köpa minikonken? Länktips tack!

Sen undrar jag, måste man ha ryggsäck till dagis? När ska dom använda den? Våran son är 15 månader o ska börja dagis i morgon.. kan inte se framför mig att han ska gå runt med ryggsäck redan?
    Eller förvarar man extrakläder ect där i eller?

Har ni redan införskaffat regnställ, stövlar osv? Vi har inte skaffat det än.. han har en tunnare funktions jacka och överdragsbyxor jag tänkte han kunde ha tills vi köpt annat.

Vad har ni för regnkläder? Märke? Stövlar märke? Jag hade i alla fall tänkt mig ofodrat, bättre o ta fleeceställ under..

Vad mer har ni inskaffat inför dagisstarten?

Tacksam för tips!
    Nej, de har verkligen inte behov av rygga på dagis vid så späd ålder.
  • yavanna

Jag måste tyvärr säga att jag inte gillade den. Vi köpte en till sonen, men lämnade tillbaks den eftersom axelremmarna (heter det så?) känndes så obekväma, det är ju bara det där smala lilla bandet.
    Köpte en från polarn o pyret istället med ordentliga breda vadderade axelremmar och spänne man knäpper i fram.
    Dock är ju mini-kånken sååå mkt sötare!

• SysterJ

Vi köpte en men använde de inte speciellt länge. Extrakläder och nappar släpas inte fram och tillbaka varje dag. Gosedjuret åker i vagnen och ev smuts tvätt transporteras hem i den plastpåse som de lagt den i.

Nu hänger den i rummet hemma och är fin... ev att den packas med lite roliga leksaker inför längre bilresor.

• stormama

Vi köpte Minikånken inför dagisstart och hittade en superbra bröstrem på anakkana.com som man kunde trä på axelremmarna. Fanns i många fina färger och en vissla sitter i spännet och det kan ju också vara bra....  Den funkar jättebra, särsklit till tjocka vinterjackor när ryggan gärna glider av utan bröstremmen.

• Förskollärare01

Jobbar som förskollärare och nästan alla våra barn har en kånken men tyvärr tycker vi pedagoger inte att den är så bra eftersom våra barn ska klara att bära sin ryggsäck själv (även de sombara är 15 månader bär sin ryggsäck med vattenflaska och extrakläder) och den halkar gärna ner och hänger på armarna istället för axlarna. Köper man spännet till funkar det någorlunda men axelremmarna skär ibland in för mycket då de är rätt smala. Skulle rekommendera en haglöf istället, superbra breda axelband och spänne med redan från början.

• Harmagedon

Kånken är bedårande men inte kul för de små liven att bära. Köpte en Fjällräven i motsvarande storlek till sonen när det var dags för utflyktsrygga. Vadderade remmar, midje och bröstremmar. Den fixar lillasyster 18 månader att bära bra med också.

• Dr Mupp

minikånken är söt, men inte särskilt bra. Våra dagisungar har waude minnie och bergans nordkapp jr 12 l det har anatomiskt bärsystem anpassat för barn.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Klick

Mini kånken är okej men har aldrig gillat den eftersom jag tycker den har för smala axelband. Tycker att Haglöfs corker xs är snyggare och har bättre axelband!

Svar på tråden Mini kånken?