• Subklavia

Inte lika mycket mjölk efter mjölkstockning

Fick mjölkstockning natten mellan onsdag till torsdag. Hade 39 graders feber hela torsdagen och jätte ont i hö bröst. Igår fredag hade jag ingen feber och bröstet kändes mindre spänt och jag hade inte lika ont. Idag känns det fortfarande lite knöligt på vissa ställen och gör mindre ont, men mitt största problem är att det inte kommer så mycket mjölk ifrån det drabbade bröstet. Jag både pumpar och ammar för att stimulera produktionen. ( Har även provat varm dusch, vetevärmare och massage under amningen)

Ni som har haft mjölkstockning, hur har ni haft det med mängden mjölk??? och hur lång tid har det tagit innan mjölkstockningen har försvunnit helt?

( Min lilla kille är 17 dagar)

Stolt mamma till Ebbe - 22/7-10
  • Svar på tråden Inte lika mycket mjölk efter mjölkstockning
  • Pirum

Det kan ju vara så att knölarna liksom täpper till och hindrar flödet.

Mjölkstockning är ett otyg. Hoppas det blir bättre snart.

• Juni 06

När jag ammade min första son fick jag 2 mjölkstockningar. Men jag märkte aldrig att det blev mindre mjölk.

• duomater

Jag har haft två omgångar med mjölkstockning, och även haft problem dessmellan med gångar som lätt blir täppta. I det bröst där stockningen satte sig har produktionen inte blivit densamma som innan, men det har kompenserats av att det har blivit mer mjölk i det andra. Min erfarenhet är tyvärr att mjölkstockning kan ge problem som håller i sig ganska länge, men det ska tilläggas att min dotter nu är fem månader och att jag fortfarande helammar henne. Hon går upp bra i vikt, så henne har det inte påverkat så mycket.

• Subklavia

Tack för era svar tjejer!!
    Mjölken har börjat rinna till bättre idag. Köpte lucernte igår, vet  ej om det beror på teet eller allt annat man har gjort, men glad är jag iallafall

Stolt mamma till Ebbe - 22/7-10
Svar på tråden Inte lika mycket mjölk efter mjölkstockning