• Joico

Halkskydd i trappen. Skiter i utseendet

Morfar, 87, och mormor är uppe hos släktingar 30mil härifrån och hälsar på. Igår ramlade morfar och fick en spricka i lårbenet. Han är precis opererad... på tisdag åker vi upp för att hämta hem mormor + bil.

Hemma hos sig bor dom i ett jättestort hus där själva "levnadsytan" är på övervåningen. Och för att komma dit så är en lackad furutrapp. Jag har själv vurpat i den trappen för ett par år sedan och gjorde illa svanskotan ganska illa. Så nu j*vlar har jag bestämt mig för att sätta halkskydd i trappen! Skiter fullständigt i hur fult det är. Jag googlade lite men var inte nöjd med träffarna.. Vad finns det för utbud? Vad är bäst? Halvmånar i såntdär heltäckningsmatta-material? Nån form av gummi-sträng? Vad finns det, var finns det och vad kostar det? Uppskattningvis är det kanske 20 trappsteg.

• Svar på tråden Halkskydd i trappen. Skiter i utseendet
  • Blå Flygare

Det finns genomskinlig tejp som funkar bra om man sätter längst ut (vi har skippat en dm från kanten - mycket dumt för fär går åtminstone barn hela tiden), helst i två rader. De samlar lite damm så helt genomskinjliga är de inte, däremot bra mycket snyggare än svart tejp. Lite svårt att få tag på, har glömt var vi löpte de. Mät trappstegen innan så ni vet mur mycket som går åt så ni inte som vi får en halv trappa gjord.

• Joico

Jag har hittat svart tejp, ca 50-70kr för 5meter. Så det blir en slant till 20 trappsteg.. Genomskilnigt vore iofs bättre. Tkr ni att de funkar bra med tejp?

• Blå Flygare
    Joico skrev 2010-08-08 17:56:58 följande:
    Jag har hittat svart tejp, ca 50-70kr för 5meter. Så det blir en slant till 20 trappsteg.. Genomskilnigt vore iofs bättre. Tkr ni att de funkar bra med tejp?
    Jättebra bortsett från att vi inte satt hela vägen ut. Hade vi satt två remsor hade vi kunnat springai trappan. Lite svårstädat, det är som sandpapper så våttorkar man fastnar ludd från svabben. Får svabba runt tejpen.
  • hon mot strömmen

Köpte på Biltema tejp med typ halkskydd, fanns olika bredder, bara att klippa till längden och ta  bort skyddspappret och klistra på. Funkar kanon i min trapp..

• Joico
    hon mot strömmen skrev 2010-08-08 18:59:01 följande:
    Köpte på Biltema tejp med typ halkskydd, fanns olika bredder, bara att klippa till längden och ta  bort skyddspappret och klistra på. Funkar kanon i min trapp..
    Ja där har jag också hittat Funderar på den.. synd att den är svart bara, men som sagt så är utseendet inte så viktigt. Funktionen är viktigare!
  • meya

Jag köpte vår genomskinliga hos en Nordsjö-färghandlare

• Knubbe12

Tror att Jotex har halkskydd för trapp om jag inte minns fel.

• Joico
    meya skrev 2010-08-08 21:02:48 följande:
    Jag köpte vår genomskinliga hos en Nordsjö-färghandlare
    Ops, lät dyrt?
  • Joico
    Knubbe12 skrev 2010-08-08 21:04:37 följande:
    Tror att Jotex har halkskydd för trapp om jag inte minns fel.
    Du har så rätt undra om sån matta är bättre än tejp, eller om de inte spelar så stol roll.. hm.
Svar på tråden Halkskydd i trappen. Skiter i utseendet