• Ängaboll

Cambridge, Naturdiet, Nutrilett eller Allevo?

har tidigare använt Cambridgekuren och vill nu köra ett race igen.
    Eftersom man inte längre kan köpa cambridge via nätet funderar jag på att testa ett annat märke.
    Vad har ni för erfarenhet av de olika. Någon som är bättre/sämre?
     Tex Nutrilett, naturdiet, allevo osv

• Svar på tråden Cambridge, Naturdiet, Nutrilett eller Allevo?
  • tingeling08

Knorrs buljong slår allt!
    Drick en kopp så fort du blir hungrig och det bästa är att du bara får i dig max 5kcal om dan.
    Du får samma resultat och du slipper bli lurad på massa pengar.Flört

• ego
    tingeling08 skrev 2010-08-08 19:32:03 följande:
    Knorrs buljong slår allt!
    Drick en kopp så fort du blir hungrig och det bästa är att du bara får i dig max 5kcal om dan.
    Du får samma resultat och du slipper bli lurad på massa pengar.Flört
    Bortsett från att buljong inte innehåller alla de näringsämnen som pulverdieter gör.
  • tingeling08

Men då är det ju bara att ta vitamintabletter om man är orolig för sådant.

Annars går det ju att fungera även fast man inte får i sig alla näringsämnena hela tiden. Hur skulle annars anorektiker leva liksom.
    Lika temporärt som pulver ska ju också buljong vara.

• BantarTomas

Hej,

Jag har kört SophiaKuren, liknar Cambridgekuren väldigt mycket. Den är lite billigare och går att köpa direkt på www.sophiakuren.se.

Smaken tycker jag är minst lika bra som Cambridgekurens. Allevo, Nutrilett m.m. är inte direkt några höjdare enligt mitt tycke.

När har du tänkt börja gå på kur? Själv kör jag igång på onsdag 11/8! :)

/Tomas

• ego

Jag kan inte jämföra de olika märkerna för jag har bara testat naturdiet. Har provat smakerna choklad, caffe latte och päron. Chokladen är godast av dem iaf. Fast caffe latten blir jäkligt nice om man blandar den med kallt kaffe istället för med bara vatten....funkar på chokladen också förstås Flört
    Päron har en viss bismak även om jag inte tycker den är äcklig. Naturdiets påsar ligger bara på drygt 100kcal/påse så dessa ska du ta 5 om dagen.
    Vet att en del pulver ligger på drygt 200kcal/påse och att man bara tar 3 om dagen då.

Hade jag bra med stålar skulle jag hellre ta naturdiets färdiga shaker de är KNASGODA! Kan ta en sån som efterrätt bara för att de är så smaskigaGlad ( ca 180 kcal/förpackning )

• Alkyone
    tingeling08 skrev 2010-08-08 20:19:56 följande:
    Men då är det ju bara att ta vitamintabletter om man är orolig för sådant.

Annars går det ju att fungera även fast man inte får i sig alla näringsämnena hela tiden. Hur skulle annars anorektiker leva liksom.
    Lika temporärt som pulver ska ju också buljong vara.
    De lever dom också, anorektikerna, fast inte lika länge som vi med lite sundare matvanor.
    Buljong är ungefär lika näringsriktigt som ett glas stärkande varmt vatten. =)
  • BantarTomas
    Alkyone skrev 2010-08-09 23:34:29 följande:
    De lever dom också, anorektikerna, fast inte lika länge som vi med lite sundare matvanor.
    Buljong är ungefär lika näringsriktigt som ett glas stärkande varmt vatten. =)
    Bra sagt!

Man ska inte mixtra med hälsan, särskilt inte om man försöker gå ner i vikt. Egentligen är vi rätt roliga som tycker att dessa kurer är så dyra. Kuren jag kör kostar under 50 kronor om dagen. När åt man mat för så liten budget senast? :)

Kör på med seriösa kurer och inga huskurer baserade på buljong. Jag är övertygad om att dietshakesen innehåller lite mer av det man verkligen behöver jämfört med buljong.

Imorgon drar jag igång min andra period med Sophiakuren! Wish me luck!

/Tomas
  • Alkyone
    BantarTomas skrev 2010-08-10 22:07:10 följande:
    Bra sagt!

Man ska inte mixtra med hälsan, särskilt inte om man försöker gå ner i vikt. Egentligen är vi rätt roliga som tycker att dessa kurer är så dyra. Kuren jag kör kostar under 50 kronor om dagen. När åt man mat för så liten budget senast? :)

Kör på med seriösa kurer och inga huskurer baserade på buljong. Jag är övertygad om att dietshakesen innehåller lite mer av det man verkligen behöver jämfört med buljong.

Imorgon drar jag igång min andra period med Sophiakuren! Wish me luck!

/Tomas
    Du missförstår.
    Dieter, pulver och kurer har en enorm marknad endast för att människor vill ha snabba lösningar och slippa anstränga sig. Vitaminer och mineraler blir kontraproduktivt eftersom dieterna, pulvren osv leder till jo-jobantning och snabb minskning av myuskelmassa.

Det finns ett enda varaktigt sätt och det vet du och alla andra. Det är förändrade matvanor, sund kost men framförallt motion. Istället för att önska lycka till med ytterligare en vansinnig kur önskar jag lycka till med att förstå näringslära och vikten av motion.
  • tingeling08
    Alkyone skrev 2010-08-11 00:11:59 följande:
    Du missförstår.
    Dieter, pulver och kurer har en enorm marknad endast för att människor vill ha snabba lösningar och slippa anstränga sig. Vitaminer och mineraler blir kontraproduktivt eftersom dieterna, pulvren osv leder till jo-jobantning och snabb minskning av myuskelmassa.

Det finns ett enda varaktigt sätt och det vet du och alla andra. Det är förändrade matvanor, sund kost men framförallt motion. Istället för att önska lycka till med ytterligare en vansinnig kur önskar jag lycka till med att förstå näringslära och vikten av motion.
    Word
Svar på tråden Cambridge, Naturdiet, Nutrilett eller Allevo?