• kath

måste man beställa tid för blodprov på vårdcentralen om man har en remiss?

Jag har fått en remiss a v min BM och jag ska ta blodprover i morgon. Måste jag ringa och boka tid eller kan jag bara dyka upp där och få en tid till deras labb?  När man är hos läkaren brukar man ju alltid boka tid men om de sen lägger till ett blodprov så behöver man inte boka tid.  Så om jag bara ska ta blodprov  - kan jag bara dyka upp då? Eller måste manboka tid hos distriktsköterskan?

Har försökt surfa runt men httar inga svar... Någon som vet?

• Svar på tråden måste man beställa tid för blodprov på vårdcentralen om man har en remiss?
  • lillkorpen

Ring din VC, de brukar ha ett labb som har egna öppettider och sånt. Jag fick remiss (fast då fick jag åka till sjukhuset och lämna prover) och då åkte jag bara dit och visade upp remissen och lämnade provet. Fick vänta i kanske 10 minuter innan det var min tur.

• Ylwis

här måste man alltid boka om inte BM tar dem själva.

Mamma till Alvyn 051015, liten i magen BF16/9 2010
  • kath

Tack för svaren. Antar att jag får försöka hitta deras telefontider..

• Poena

Jag har aldrig bokat tid för att lämna blodprov när jag haft remiss. Åker då till en VC under de tider som de tar blodprov eller till blodprovscentral på sjukhus där de har bättre öppettider. Öppettider är bara att googla på.

Svar på tråden måste man beställa tid för blodprov på vårdcentralen om man har en remiss?