• Rockenrola

mitt barn bajsar slem ! va kan de va???

Min tjej här på drygt 16 månader har bajsat slem nu i 2 dagar. Vid varje prutt komer de ut massa Slem o lite brunt typ diare´ ..

va kan de va?
    inte ändrat nått i kosten.
    inga tänder på G.
    ingen feber.
    o mår allmänt bra.

Normalt ???

(orolig förstgångs förälder)

• Svar på tråden mitt barn bajsar slem ! va kan de va???
  • Neelah

Äter hon mjölmat? Så blev min bror när han blev glutenintolerant, fast han var lite äldre (3 år).

• Rockenrola
    Neelah skrev 2010-08-08 19:43:55 följande:
    Äter hon mjölmat? Så blev min bror när han blev glutenintolerant, fast han var lite äldre (3 år).
    hon äter allt vi äter o har gjort de hela tiden sen hon börja med riktig mat runt 8 månader va hon då
  • erinny

så var vår kille också. Mjölkallergiker..
    För hans del så var det som för er dotter. Sen kom mer och mer slem och diarréer..
    Jag hade tagit upp det med distriktssköterskan på bvc

• Rockenrola
    erinny skrev 2010-08-08 19:47:45 följande:
    så var vår kille också. Mjölkallergiker..
    För hans del så var det som för er dotter. Sen kom mer och mer slem och diarréer..
    Jag hade tagit upp det med distriktssköterskan på bvc
    vi har gjort tester för o se om hon är laktos vilket hon visade jätte svagt för  men hon fick gaser o magknip som symptom då. nu är hon som vanligt vid intag av mjölk så tror inte de är de...men tack för tipset
  • Teskedsmamman

Kanske dags att kolla upp på vårdcentralen, behöver ju inte vara nåt farligt men min yngsta började få problem av sin laktosintolerans vid den åldern och hans storebror fick slem runt samma ålder pga glutenintolerans...

Å andra sidan behöver det inte vara nåt mer än en illasinnad magbakterie som går över om några dagar....

3 killar & pojke 4 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Rockenrola
    Teskedsmamman skrev 2010-08-08 19:50:26 följande:
    Kanske dags att kolla upp på vårdcentralen, behöver ju inte vara nåt farligt men min yngsta började få problem av sin laktosintolerans vid den åldern och hans storebror fick slem runt samma ålder pga glutenintolerans...

Å andra sidan behöver det inte vara nåt mer än en illasinnad magbakterie som går över om några dagar....
    ja jag får kolla imorgon... men hoppas de inte är nått  för ja ska börja på nytt jobb imorgon o kan ju inte vara hemma då heller... elle kan kan ja väl men känns ju inte så bra

första jobbet på 2,5år ja ska börja på så håller tummarna för min lilla tös
  • LHUF

lika bra att få det kollat, min dotter hade också så en period efter hon börjat förskolan, hon bajsade mkt en period, personalen trodde hon var magsjuk/laktos osv..

Var hos barnläkaren som sa att barn upp till 3 år som mår bra, äter, går upp i vikt kan bajsa 4-5 ggr per dag.. och min dotter hade också slem i bajset men det var för att tarmen blev irriterad pga att hon bajsade så mkt.. inget farligt för henne alltså..

Hoppas ni får träffa en bra läkare och att det inte är ngt fel på dottern 

Tilde 080319
  • Teskedsmamman
    Rockenrola skrev 2010-08-08 20:17:15 följande:
    de blir snabbt till akuten nu efter att ha pratat me 1177
    Bra att de tog det seriöst, lycka till!
    3 killar & pojke 4 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Hedvig Med H

Min dotter har också gjort det ibland, visst blir man orolig men det brukar ( för oss) bara pågå i några få dagar. Ofta har det vart i samband med magsjuka på dagis och tänder.. 

• Rockenrola

Dom tog snabbsänka o de visade inget o ska lämna in bajsprov idag . så får vi se sen.

• lokisse

tänder!
    min mops bajsar alltid slem när tänderna bryter igenom.

Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • Rockenrola
    lokisse skrev 2010-08-09 10:35:23 följande:
    tänder!
    min mops bajsar alltid slem när tänderna bryter igenom.
    de brukar inte min o hon har inga på g just nu.. har ganska nyss fått sin 11 tand
  • Rockenrola
    Impega skrev 2010-08-09 11:24:53 följande:
    Vad sa dom på akuten?
    än har vi inte fått svar mer än att snabbsänkan  va bra   men ska lämna in bajsprov o se va de visar
Svar på tråden mitt barn bajsar slem ! va kan de va???