Replens mot torra slemhinnor. Någon som provat?
Hej,
är det någon som provat Replens mot torra slemhinnor medans man ammar? Positiva och negativa erfarenheter tas tacksamt emot.
Hej,
är det någon som provat Replens mot torra slemhinnor medans man ammar? Positiva och negativa erfarenheter tas tacksamt emot.
Vad är Replens?
Replens är ett naturpreparat / gel som smörjer slemhinnorna i slidan. Fick det rekommenderat av min BM, men blev lite tveksam då jag såg i pappret som följer med att det inte fanns ngt dokumenterat angående när det används i samband med amning.
Tänkte därför höra om det var någon som använt det och tycker det är värt det.
Replens säljs på Apoteket.
Ingen som provat?
undrar oxå...puff puff
Annars finns Ovesterin för samma syfte. Säljs också på apoteket och har antagligen testats noggrannare eftersom det är ett läkemedel (och inte NATURläkemedel)?! Det funkar.
Tilia,
jag antar att du också har haft sköra slemhinnor. Vad hade du för symtom? Kliade det? Blödde du?
Nej, det varken kliade eller blödde för min del, men att "få till det" med Mannen var helt omöjligt, det skar och sved och jag kände mig som oskuld på nytt. Inte helt ovanligt enligt min bm. Det här var i förra svängen, efter Maja, men något säger mig att det är samma visa igen.
Usch ja, sex känns väldigt långt borta fortfarande. Fick för övrigt höra från min BM idag att man kan använda vanlig Gul Klöver vaselin och smörja med också. Så det får det bli till att börja med i alla fall.