• Sockervaddskärlek

En fråga till Umeå mammor!

Hej!

Jag och min fästman har börjat med babytillverkningen och ska i oktober flytta till Umeå. Den närmaste vårdcentralen kommer att bli Dragonens vårdcentral och jag är så nyfiken på era erfarenheter av barnmorskorna som jobbar där. Så berätta gärna vilken barnmorska ni hade och om ni var nöjda. Skrattande

• Svar på tråden En fråga till Umeå mammor!
  • Delapitated

Hej!

Jag har själv dragonens hälsocentral och min Bm under graviditeten var Lena Lindberg vår barnmorska. Hon var bra men lite "torr" :) Jag har hört att Iris Carstedt var bra(hade henne även som bm på föräldrakursen).

Vi har just nu Viola Köningson som Bm och hon är också bra. Lätt att prata med och bra på information. Senaste gången vi var på BVC hade vi Ingrid Lönnberg men det var bara sprutorna som togs då så jag har inte så stor uppfattning om henne.

Kort sagt är faktiskt barnmorskorna på Dragonen himla bra tycker jag. Trevliga och hjälpsamma. Hoppas jag varit lite till hjälp i alla fall :)

• Tuffs80

Hade oxå Lena Lindberg sist och helt ok. Snäll och hjälpsam men fällde ibland lite dumma komentarer.

• Sejda79

Jag ska ringa Dragonens MVC imorgon och boka tid eftersom jag är gravid i vecka 7
    Jag har ingen aning om vilken barnmorska jag ska välja.

Hur har det gått med bebistillverkningen Minimänniska?

Svar på tråden En fråga till Umeå mammor!