Regnställ från ÖoB och lite mer funderingar inför dagis...
Har från flera håll fått tipset att köpa Abeko (?) regnställ från ÖoB. Ska visst bara kosta 149 kr och vara jättebra? Nån som har detta och kan sätta betyg?
Det börjar dra ihop sig för dagis och då jag inte vågade köpa regn-och-rusk-kläder i våras på rean då vår dotter växer som ogräs ska jag ge mig ut och köpa det nu, såhär i sista minut.
Hon har ett allvädersset/överdragsset från KappAhl (Kaxs ProXTech) som jag hoppas också ska duga, vanlig ofodrad jacka där det ryms en extra tröja och kofta vid torra och härliga höstdagar.
Hon har ett par Rådis skor, vanliga, typ jogging. Och så ett par ofodrade stövlar. Inser att jag måste ha fodrade stövlar också, plus ett par REJÄLA vinterskor (bor i norrbotten, så 20 minusgrader är inte direkt sällsynt). Viteroverall har hon från Name It, likaså ett fleeceställ. Hon kan i alla fall ha detta fram till jul och behövs det mer uppsättningar kan man ju köpa det då kanske?
Det jag bör komplettera nu med är alltså
Fingervantar x hur många som helst (de försvinner va? )
Varmare vantar
Galonvantar
Varma sockar i varierande och obegränsat antal (ullstrumpor, var köper man sånt??)
Fodrade stövlar
Vinterskor
Sulor till diverse skor
Regnset (galonisar + jacka)
Mössa (regnmöss av galontyp eller räcker det med vanliga??)
Och säkert mycket mucket mer...??
Nu till den STORA frågan - vilken storlek på tex galonkläderna?? Hon har nu mest 92 (86 är för det mesta ganska precis). Att köpa 86/92 känns inte som så stor idé när det gäller regnkläder som ska vara utanpå ytterkläderna... men när det är dubbelstorlekar blir nästa hopp 98/104 och det drunknar hon ju i!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 20:34
Åh nej! Måste ju upplysa om att jag såklart menar regnmössa och inget annat!
Och "mucket" ska såklart vara MYCKET!
Inte lätt när man sitter vid ett ovant tangentbord ibland
Vill ju inte behöva hamna i "intressanta stavningar"-tråden