• MEAA

Vart kan man skänka babykläder, blöjor osv ?

Lillen växer ur sina kläder som en galning och nu har jag en garderob fullt med kläder, blöjor, kan man ge bort nappar om man kokar dom innan,mammakläder osv?

Jag vill gärna skänka sakerna till dom som behöver så har ni några idéer:
    Jag tänkte ringa soc imorgon.
    Hitta närmaste kvinnojouren.

Men om dom inte har plats så undrar jag om någon vet något barnhem...jag vet att några brukar göra insamlingar och sen lastar egen bil och kör personligen till ett barnhem så dom vet att det går rätt till.
    Men var får man tag på dessa personer?

Någon som har några idéer och vill hjälpa mig att hjälpa någon :) 

• Svar på tråden Vart kan man skänka babykläder, blöjor osv ?
  • Ylwis

nappar är ju en färskvara och bör endast användas 4 veckor  så gamla nappar skulle jag slänga. men kläder och  blöjor absolut, har du kollat med kyrkan och röda korset?

Mamma till Alvyn 051015, liten i magen BF16/9 2010
  • Mary Jo

Det är ju jättebra idé. Röda korset/stadsmissionen tar ju alltid emot men jag vet att på speciellt kvinnojourer  brukar dom behöva barnkläder/leksaker osv.

Ta kontakt med en församling,dom brukar skicka kläder osv till andra länder!

• mjuik

Har du hittat någon organisation eller liknande att ge sakerna till?

• tpsardig

Hos skänka-sajten  iLoveGratis.se finns det en speciell kategori som heter barnprylar - Där kan man skänka bort prylar till barn etc. 

• miro74

Lite sent svar men nån annan kanske läser och har nåt dom villskänka.

Det finns ett barnhem/habiliteringshem i Litauen dit man kan skänka blöjor och sånt.

Man kan gå in på www.vaggan.se och kolla deras behovslista..

• HJÄLPA ALLA

hej jag har en program att hjälpa fatiga barn om du har kläder som du vill skänka och du kan skicka de så sicka de och jag står för frakt för mer info: maila mig    [email protected]

Svar på tråden Vart kan man skänka babykläder, blöjor osv ?