• lillsnurpan

Har ni fodrade eller ofodrade gummistövlar eller både och? Galonisar eller fodrat galonställ!

Har ni både fodrade och ofodrade gummistövlar,  vad föredrar ni! Vad har ni för märken som ni är nöjda med!
    Har ni fodrat galonställ eller ofodrat galonställ, vad föredrar ni? Vad har ni för märken som ni är nöjda med!

• Svar på tråden Har ni fodrade eller ofodrade gummistövlar eller både och? Galonisar eller fodrat galonställ!
  • lokisse

ofodrat.
    har heldre saker under

Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • snuttitess

Har båda till mina barn. Tycker de är bra båda men nu använder de ofodrade.

• Tinnys

Har både och av båda. ofodrade nu och fodrade innan vintern.

• Manchester

Vi körde både och på stövlarna. Här är det ofta ganska kallt på morgonen för att sedan bli slaskigt frampå dagen. Då räcker inte vanliga gummistövlar med en extra socka på morgonen. Snarare att vi tar en socka i de fodrade stövlarna och sedan kan de vara utan sockan när det är som varmast. Dessutom kan sockor glida ned i en stövel som barnet leker länge i och så blir det knöligt, med skoskav som följd.

Just stövlar tycker jag att Vincent Shoe Store är bäst på. Deras fodrade gummistövel är suverän. Minst två barn kan ärva av varandra utan problem. Jag gillar även deras vanliga gummistövlar. Bland annat för att de har många modeller och färger som inte känns så könsbundna. Vill man prompt ha rosa respektive ljusblått så finns det, men här gillar både sonen och dottern de svarta med mönster av små zebror. Stövlarna brukar dessutom sitta bra, i alla fall på mina barn.  Ett tips är att också köpa Vincents ullsockor. De är tunna, smidiga, lätta att tvätta och väldigt sköna. Foten håller sig varm och torr.

Vi har provat både vanliga regnkläder med fleecetröja under vid kallare väder och fodrade regnställ. Min son är lite frusen av sig och gillar att vara ganska stilla när han leker. För honom var fodrat regnställ jättebra. Dottern är varm som en kamin och sitter inte stilla en sekund i onödan. Hon blir bara svettig om hon har fodrat regnställ. Är det inte kallare än att hon behöver regnställ så är det bättre med vanliga regnbyxor och så en tjock tröja under jackan. Didriksons och Abeko har bra regnkläder, men i år testar vi en regnoverall från Lindex till sonen. Hittills är vi nöjda.

• La Lola

Ofodrade stövlar o ofodrat regnställ (är det kallt åker det på ett fleeceställ under).

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2010-08-08 21:12:04 följande:
    Ofodrade stövlar o ofodrat regnställ (är det kallt åker det på ett fleeceställ under).
    Har inga speciella märken utan köper så billigt som möjligt.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Egensinnig

Har både och av båda sorterna
    Regnställ Didriksons
    Fodrat regnställ fr Gekås
    Gummistövlar Tretorn
    Fodrade gummistövlar Viking

Matilda, Matilda........
  • Lillsnufflan

Jag har alltid haft både och. Så kan man variera beroende på väder. Min son sliter så mycket på sina kläder att det går åt ändå. Jag gillar Didriksons fodrade regnställ. Annars tycker jag inte det är så stor skillnad på olika märken, förutom de allra billigaste stövlarna, med de tycker jag man tar en chans. En del billiga har varit jättebra men en del har gått söner på en vecka. Men det kan som sagt vara min son som är extra vårdslös.

• sarsparis

Bara vanliga stövlar, behövs det finns det ullsocka, sen åker goretex kängorna på när det är ännu kallare.

Däremot har vi både fleecefodrat och ofodrat galonställ. På västkusten där det är väldigt blött och rått är det bra med fleecefodrat. Dagis föredrar också det framför overall om det är riktigt blött ute.

• Lillatroll

Har kört lite både och men dom fodrade gummistövlarna blir inte använda så mycket så det kommer jag nog inte köpa i år.
    Fleecefodrade regnställ tycker jag är bra till mindre barn som är mycket på marken så det kommer jag att köpa till min 18 månaders. Till min fyraåring blir det ofodrat och ett bra fleceeställ i stället så kan man variera sig efter väder och aktivitet. 

• Stora Havet

Ofodrade stövlar (både POP och Deichmann) med ullstrumpa (POP) och extra sula i när det börjar bli kallare. Efter det vinterskor.

Ofodrat regnställ (Lindex eller POP) med fleecetröja/byxa under när det är kallare. Efter det vinterkläder.

Jag är supernoga med att sonen inte ska frysa eller bli blöt. Jag är nöjd med sonens utekläder och på dagis tycker de att han har så funktionella kläder.

Svar på tråden Har ni fodrade eller ofodrade gummistövlar eller både och? Galonisar eller fodrat galonställ!