• Binan

Pampers användare, vad tycker ni?

Vad tycker ni om papmersblöjorna?
    Hur använder ni de olika blöjorna?
    Vad är bra/dåligt med dem?

• Svar på tråden Pampers användare, vad tycker ni?
  • Kyanita

Det är så olika hur de passar barnen. De stora använde jag pampers på och då tyckte jag de var super. De fick stora utslag av Libero. Med trean är det precis tvärtom. Har provat Bamboo, Icas och några till men fick byta betydligt oftare men vet flera som är nöjda med dem.

• BebisiFebruari

Vi använde pampers dom första 2 månaderna sen tyckte jag att dom började lukta så furktansvärt illa, spelade ingen roll att sonen precis badat, hade han haft blöjan på sig i 2-3 timmar och kissat i den så luktade han som att han inte duschat på 1 månad hua... så vi bytte genast, dom blöjorna han har nu luktar inte alls så samt att vi är toknöjda för inte en enda blöja har läckt och då har vi använt samma märke i 3 månader efter att ha provat oss fram genom olika märken :)

• Sophiebysophie

Min favorit är pampers, har provat lite olika.. Dom hade pampers på bb också.
    Vi har pampers up & go nu. Har provat Liberos up and go men dom är större, hårdare och gav vår son skavsår..
    Jag tror det har mkt med kroppsformen att göra vilka man gillar bäst.

Våran son lukar inte illa när han har pampers..

• xXMaLoXx

Vi har pampers nattblöjor på natten, dagtid så är det Libero. Tycker pampers har en tendens att lukta väldigt mycket kiss, även om det bara kommit några droppar. Det problemet försvann direkt när vi bytte till Libero. Att vi fortfarande använder pampers på natten är för att de blöjorna tar väldigt mycket innan det blir fullt. Sonen är alltid helt torr mot huden när han vaknar.

• saltflingan

Pampers är smalare i grenen än liberos (iaf med byxblöjorna) vilket avlättar bytet avsevärt och minimerar risken för läckage. Men å andra sidan så luktar de starkt av kemikalier. Tycker att pampers blöjor är sämre än libero när det gäller att dra sönder dem i sidorna och de blir större och klumpigare paket när man rullar ihop dem. Men både två fungerar bra till sonen.

När han var nyfödd funkade libero inte alls, läckte hela tiden. Sen var det ett tag då det var jättesvårt att hitta blöjor när han låg precis i gränsen mellan olika storlekar. Minns att jag upplevde det som att det var enorma skillnader i storlek i de tidigaste storlekarna.

En fördel med libero är att man kan samla poäng och "få" saker, men rabatt på blöjorna får man från både libero och pampers så ur den aspekten gör det ingen skillnad. Ja alltså de skickar hem rabattkuponger, typ 50 kr rabatt vid köp av 2 pkt.

• xXMaLoXx
    saltflingan skrev 2010-08-08 23:49:14 följande:
    Pampers är smalare i grenen än liberos (iaf med byxblöjorna) vilket avlättar bytet avsevärt och minimerar risken för läckage. Men å andra sidan så luktar de starkt av kemikalier. Tycker att pampers blöjor är sämre än libero när det gäller att dra sönder dem i sidorna och de blir större och klumpigare paket när man rullar ihop dem. Men både två fungerar bra till sonen.

När han var nyfödd funkade libero inte alls, läckte hela tiden. Sen var det ett tag då det var jättesvårt att hitta blöjor när han låg precis i gränsen mellan olika storlekar. Minns att jag upplevde det som att det var enorma skillnader i storlek i de tidigaste storlekarna.

En fördel med libero är att man kan samla poäng och "få" saker, men rabatt på blöjorna får man från både libero och pampers så ur den aspekten gör det ingen skillnad. Ja alltså de skickar hem rabattkuponger, typ 50 kr rabatt vid köp av 2 pkt.
    Det där med att Libero läcker hade vi också problem med när sonen var nyfödd. För våran del så sket han nog utanför 8 av 10 ggr i Liberoblöjorna. Nu funkar det dock super, han äter ju vanlig mat och har inte amningsbajset längre :P

Har också reagerat på att pampers luktar starkt av kemikalier. Det är så man vill vädra blöjorna innan man sätter på dem. Vet inte om det är den lotion de använder? Libero har ju inget sånt.
  • Binan

Jag använder pampers för ja tycker de e mjukare än libero och att de läckte som ni säger när han var nyfödd. Gillar heller inte att pampers luktar så mycket, kände inte doften på "new baby" serien men på active fit och baby dry känner ja lukten. Jag vädrar dem faktiskt, lägger upp dem på hyllan vid skötbordet utan skyddsplasten.

Kanske ska testa Libero igen tyckte de var så hårda mot den nyfödda huden me de kanske inte känns så illa nu när active fit ändå är hårdare.

Tack för era inlägg!

• HJ83

Jag använder Pamers Up&Go och Active Fit. De passar bäst på min dotter. Har provat Libero, Ica, Huggies, Coop och nån annan som jag inte kommer ihåg namnet på, men de läckte allihopa.
    Hon blir inte lika röd i rumpan av Pampers som hon blev av de andra.
    Har dock inte upplevt att Pampers luktar, som några andra säger här i tråden.

Svar på tråden Pampers användare, vad tycker ni?