• drömmel

Hårda hjärtslag!!

har fått sedan igår hårda hjärtslag.

känns som det dunkar upp i halsen nästan och som om man kan se att hjärtat slår stenhårt!
    I går var det värst när jag låg ner och var nästan omöjligt at somna pga det, obehagligt... nu känner jag det även när jag sitter...

finns det någon mer som har så? kan man få så i slutet av grav? jag har är i v 37+0 nu..

blir lite orolig vad det beror på, aldrig kännt så innan..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-09 13:20
    Var på mödravården i dag på vanlig kontroll och bad dom ta prover och på HB och urin prov och inget visade på något.. har fortfarande dessa hårda slag nu när jag ligger ner...

barnmorskan verkade inte tycka att det var så farligt.. så jag vet inte om jag ska ringa sjukhuset.. gillar inte att "åka i onödan"

• Svar på tråden Hårda hjärtslag!!
  • kindmoe

känner samma sak, vecka 38+0 skulle också vilja veta vad det beror på:/

• treifamiljen

Har också haft det sådär, visade sig vara blodbrist. Med dubbel dos järn varje dag så slipper jag nu det därGlad

• drömmel
    ok.. hoppas på att det är blodbrist då kanske.. är ju jätte läskigt det här.

jag kollade min puls och den låg på ca 70 pch det är ju inget konstigt.. det konstiga var att den var oregelbunden, varja gång det Hårda hjärtslaget kom (det som känns som om bröstkorgen hoppar) då kände jag inte det i halsen som men dom andra vanliga hjärtslagen...

hua vad läskigt...
  • hanaxe

Känt det massor med gånger, tog för givet att det var att bebben tryckte på kroppspulsådern på något sätt....

• mariina25

du behöver inte oroa dig. HAr så från och till, kallas hjärtklappning man kan även ha dubbelslag men som sagt inget som e farligt. Man kan få hjärtklappning i slutet av graviditeten oxå.

• drömmel
    mariina25 skrev 2010-08-09 16:02:33 följande:
    du behöver inte oroa dig. HAr så från och till, kallas hjärtklappning man kan även ha dubbelslag men som sagt inget som e farligt. Man kan få hjärtklappning i slutet av graviditeten oxå.
    ok.. jag  har så nu igen.. har ni haft det mer på kvällen med?

jag avvaktar iaf att ringa någon om det inte blir värre..
  • akiire

Hej,
    jag kände så som ni förklarar när jag hade väldigt högt blodtryck.

• Takid

Sådan hjärtklappning har jag (väldigt tätt!) till och från i perioder (som icke gravid). Har varit på akupunktur för det och då försvann det. För min del kommer det när jag lever stressat. Nu när jag är gravid har det blivit bättre, men jag känner det då och då. Främst när jag ligger ner och tar det lugnt - antar att man känner det tydligare då... Vet dock inte om det är samma hjärtklappning som jag har, om det beror på samma sak alltså. Hoppas att du kan få svar på vad det är, för visst kan det kännas lite obehagligt.

• akiire
    akiire skrev 2010-08-09 22:27:07 följande:
    Hej,
    jag kände så som ni förklarar när jag hade väldigt högt blodtryck.
    tillägger att jag hade hb samt hjärtklappnning,
  • drömmel
    Takid skrev 2010-08-09 23:04:19 följande:
    Sådan hjärtklappning har jag (väldigt tätt!) till och från i perioder (som icke gravid). Har varit på akupunktur för det och då försvann det. För min del kommer det när jag lever stressat. Nu när jag är gravid har det blivit bättre, men jag känner det då och då. Främst när jag ligger ner och tar det lugnt - antar att man känner det tydligare då... Vet dock inte om det är samma hjärtklappning som jag har, om det beror på samma sak alltså. Hoppas att du kan få svar på vad det är, för visst kan det kännas lite obehagligt.
    ja för mig blir det värre när jag ligger ner.. typiskt för är ju så svårt att sova då... så här är jag i natt igen sömnlös.. funderar om man ska ringa sjukan eller inte... men orkar heller inte åka i onödan då vi har fem mil till sjukhiset nu :/

har en del förvärkar nu med så kanske inte kan sova ändå...
    Jag känner mig inte stressad men det kan man ju vara ändå kanske, har ju trots allt en stundande förlossning i inom kort...

men BM sa att det kunde bero på den ökade belastingen på hjärtat nu med mer blod och så... fär hoppas på det.

kollade blodtryck och hb i dag och det var bra...
Svar på tråden Hårda hjärtslag!!