• tezz840

världens träningsvärk vaderna..

jag har i 1 veckas tid nu haft världens träningsvärk i vaderna. värst är det på morgonen när jag vaknar...
    man tycker ju att det borde gå över, men ibland gör det jätteont, utan att jag har gått speciellt mycket.. =(
    det började med att jag fick sån kramp i vaderna en morgon så jag låg o grät i sängen, efter det så har detta kommit...
    jag har ju haft lite småkramper i benen till o från på nätterna men detta var helt sjuk så ont det gjorde.
    nån mer som har problem med kramper eller ont i vaderna och vad beror det på egentligen?
    det kan ju inte vara att jag har gått för mycket då det kan variera..

• Svar på tråden världens träningsvärk vaderna..
  • Diablo

Det är inte så att du har Restless leggs? Då har man kramper och muskel ryckningar i benen.
    Jag har det och det blev sju resor värre under graviditeten!

Lille Tussen, chihuahua 7v. Har man tur behöver man inget vett!
  • tezz840
    Diablo skrev 2010-08-09 08:42:09 följande:
    Det är inte så att du har Restless leggs? Då har man kramper och muskel ryckningar i benen.
    Jag har det och det blev sju resor värre under graviditeten!
    jo det har jag, men inte i vanliga fall.. bara nu under graviditeten.
    men varför får jag sån himla träningsvärk för?
  • Tiingen
    tezz840 skrev 2010-08-09 08:50:55 följande:
    jo det har jag, men inte i vanliga fall.. bara nu under graviditeten.
    men varför får jag sån himla träningsvärk för?
    Eftersom du har kramp. Musklerna drar ihop sig vilket resulterar i träningsvärk. Troligtvis så har du precis som de flesta andra mer vätska i kroppen, det gör att musklerna har svårt att röra sig ordentligt (det blir trångt i muskel hinnan) Det känns stumt.
  • Lilly mama

Jag fick väldigt lätt sendrag när jag var gravid, särskilt på natten. Fick verkligen vara försiktig så jag inte böjde tårna under nio månader för då slog det till. En natt fick jag sån kramp att jag bara skrek. Sambon trodde bebisen höll på att komma. Efter det hade jag som träningsvärk i vaden. Eller kanske snarare kändes det som om jag sträckt hela vaden.

Man får verkligen uppleva en massa fint när man är gravid...

Svar på tråden världens träningsvärk vaderna..