• frupoulsen

erfranhet av att föda på bb i växjö ?

någon som kan berätta om hur det är att föda på bb i växjö?

har inte hört varken positiva eller negativa åsikter så snälla kan ni som fött där tala om hur ni upplevde det?

har ett barn sedan innan men hon är 7 år så jag känner mej som en första gångs mamma , födde mitt första barn i falun , för jag bodde i dalarna då.

• Svar på tråden erfranhet av att föda på bb i växjö ?
  • Johanna Maria

Hej.
    Är oxå dalkulla med födde min först i växjö. Gillade stället och det blir växjö igen i sep. Alla var jätte goa och fick , med tanke på att det fanns plats, eget rum under hela perioden. Va inte tal om att ligga två och två bara för att vi måste.  Skicka gärna mail om du undrar ngt spec. När ska du ha din guldklimp?
    Mvh

• frupoulsen

hon är beräknad till 22 september , vart i dalarna kommer du ifrån , jag är från borlänge

• Sessan87

Jag har fött båda mina i växjö.
    Har erfarenhet av både BB och  neonatal, då första föddes för tidigt.
    Har varit jättenöjd med all personal och rekommenderar växjö.

Väntar nu tredje och bor numera i karlskrona, så är lite nervös över hur det ska vara här nere nu när jag var så nöjd med växjö.

• Trinity78

Jag kommer också att föda i Växjö så jag är nyfiken på vad ni kan berätta. Jag har än så länge bara bra erfarenheter från mödravården där och jag hoppas att förlossningen/BB är lika bra.

En sak som oroar mig lite är när de tycker att man får komma in. Vi har ca 45 min bilväg till sjukhuset och jag vill ju inte åka in för tidigt och behöva vända hem igen (inte kul att sitta så många timmar i bilen som höggravid) eller åka in för sent och föda i bilen.

Reproductively challenged
  • Eet

Jag födde en son i maj -09 i Växjö precis när det nya Lätt-BB hade öppnat. Det var väldigt bra på BB, Lätt-BB och amningsakuten.

• Eet

Lätt-BB är ett sorts patienthotell som du hamnar på om allt går bra under förlossningen. Du har eget rum, pappa kan sova där med och man sköter sig själv men det finns personal där om man behöver.

• ElaRecur

Spännade o hitta denna tråden.

Ska också föda i Växjö, eller föda och föda, kommer bli snitt..

Men skönt att läsa så positva kommentarer då man ändå oroar sig..

• yaya88

för mej var det inget vidare,,  otrevliga barnmorskor, men som tur va det byte 7.00 :)

• Nadjalainen

Jag gillar växjö fl och bb. Har en tös på snart 8 år sedan tidigare, men mina mest positiva erfarenheter är från innan jul när jag blev inlagd pga risk för förtids börd. De allra flesta var underbara och jag ser framemot förlossning nr. 2 som stundar :)

Svar på tråden erfranhet av att föda på bb i växjö ?