• sommartjejen1

Värkar hela natten,men avtagit nu...Kan det ändå va på G?

Kl 2 i natt började jag få värkar de va regelbunda 6-8 min....och vid ca 7.30 i morse avtog det..sen dess har jag bara haft 2 värkar på 2,5 timme!suck så besviken...men kan det fortfarande vara något på G?

• Svar på tråden Värkar hela natten,men avtagit nu...Kan det ändå va på G?
  • Schnooglewookiemush

Omöjligt att säga. Jag själv hade värkar som kom varannan minut en hel natt, stannade av på morgonen. Hela dagen därpå hände det ingenting. Blev sedan igångsatt, läkarna sa att det skulle ha kunnat ta lång tid innan förlossningen startat på riktigt.

• tankar2009

Hej!
    Åh, då har vi varit med om ungefär samma sak!! Jag hade BF i lördags, hade då sammandragningar var 5:e minut men inga som gjorde direkt ont, kände bara ett väldans tryck nedåt samtidigt som sammandragningarna. Inatt vaknade jag kl.5 av kraftiga sammandragningar och smärtsamma värkar. Vi klockade dem och de var också nästan exakt på sekunden regelbundna var 6 minut... till en början... sen dröjde det 8 minuter, sen 9-10 minuter mellan dem... de varade i ca 50-60 sekunder. När jag upptäckte att det kom blod när jag kissade i morse ringde jag förlossningen. Hon sa att det verkade helt normalt och att livmodertappen antagligen håller på att öppna sig. Hon tyckte jag skulle avvakta innan jag ringde igen för att eventuellt komma in. Men enligt henne skulle värkarna komma var 3:e minut... Mina värkar har nu avtagit drastiskt och har bara några stycken i timmen.

Visst blir man besviken när man tror att det äntligen är något på gång?!!

Har du haft BF än?? 

• ElinÖland

Kroppen kanske bara behöver en vilo paus, testa att försök sova en stund så kanske det kommer igång sen. Lycka till!

• sommartjejen1

Nej har BF nästa måndag.... hade onda värkar hela natten...men nu känner jag inget alls!=( man blir så jäkla besviken!bläää på detta

• Teskedsmamman

Så har jag haft i flera omgångar de senaste 3 veckorna... har BF på torsdag och inga som helst tecken på att det ska vara på gång....

3 killar & pojke 3 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • tankar2009
    Teskedsmamman skrev 2010-08-09 12:53:44 följande:
    Så har jag haft i flera omgångar de senaste 3 veckorna... har BF på torsdag och inga som helst tecken på att det ska vara på gång....
    Har du verkligen haft regelbundna värkar i flera timmar och som varat i 6-8 minuter de senaste 3 veckorna???? Hur ofta har de kommit??? Gud så deprimerande att höra i så fall... buhuuu, vill inte behöva bli igångsatt om två veckor... Gråter Om det verkligen är så, har du också fått nån blödning??
  • majlin84

När jag va i vecka 38 så fick jag värkar måndagnatten, men dom stannade av tidagmorgon. Men tisdagsnatten kom dom igen och nu höll dom i sig hela onsdagen, kl 4 på morronen övertalade sambon mig att vi skulle åka in...jajamensan, öppen 4 cm...kvart i 1 föddes vår älskade son=) Så visst kan de va på g...håller tummarna!

• Teskedsmamman
    tankar2009 skrev 2010-08-09 13:19:57 följande:
    Har du verkligen haft regelbundna värkar i flera timmar och som varat i 6-8 minuter de senaste 3 veckorna???? Hur ofta har de kommit??? Gud så deprimerande att höra i så fall... buhuuu, vill inte behöva bli igångsatt om två veckor... Gråter Om det verkligen är så, har du också fått nån blödning??
    Ingenting förutom regelbundna smärtsamma sammandragningar... allt från 5-10 min emellan och upp mot 90 sek åt gången...

Det har väl hänt 3-4 nätter har jag för mig, senast i förrgår natt...

När jag skulle få min 2:a hade jag sammandragningar som jag fick andas mig igenom, på nätterna, men så fort det ljusnade avtog de till 60-90 min mellanrum... så höll det på i 4 dagar utan att de gjorde nytta och till slut fick jag sovdos.... sedan startade allt som det skulle istället.
    3 killar & pojke 3 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • tankar2009
    majlin84 skrev 2010-08-09 13:25:19 följande:

När jag va i vecka 38 så fick jag värkar måndagnatten, men dom stannade av tidagmorgon. Men tisdagsnatten kom dom igen och nu höll dom i sig hela onsdagen, kl 4 på morronen övertalade sambon mig att vi skulle åka in...jajamensan, öppen 4 cm...kvart i 1 föddes vår älskade son=) Så visst kan de va på g...håller tummarna!

ÅHH, det är ju sånt här man vill höra!!! Speciellt när man gått två dagar över beräknat förlossningsdatum... Kommer du ihåg om värkarna kom med 3-minuters mellanrum första natten eller om det var ungefär som i TS beskrivning, 6-8 minuter...? 
  • tankar2009
    Teskedsmamman skrev 2010-08-09 13:28:09 följande:
    Ingenting förutom regelbundna smärtsamma sammandragningar... allt från 5-10 min emellan och upp mot 90 sek åt gången...

Det har väl hänt 3-4 nätter har jag för mig, senast i förrgår natt...

När jag skulle få min 2:a hade jag sammandragningar som jag fick andas mig igenom, på nätterna, men så fort det ljusnade avtog de till 60-90 min mellanrum... så höll det på i 4 dagar utan att de gjorde nytta och till slut fick jag sovdos.... sedan startade allt som det skulle istället.
    Men höll de i sig i flera timmar åt gången eller bara några enstaka värkar...? 
Svar på tråden Värkar hela natten,men avtagit nu...Kan det ändå va på G?