Hur göra egen saltvattenspray?
REF Ocean Mist är de bästa i mitt hår..
Men ibland är ja för snål för att gå o köpa skitet.. Nån måste ju veta hur man kan göra en egen sån, eftersom de är just en saltvattenspray??
REF Ocean Mist är de bästa i mitt hår..
Men ibland är ja för snål för att gå o köpa skitet.. Nån måste ju veta hur man kan göra en egen sån, eftersom de är just en saltvattenspray??
Det är ju bara att blanda vatten och salt i en vattenspruta/blomspruta, men jag tror inte att det är själva saltet som gör att man får den där looken, utan jag tror att det är massa andra saker i den också. Vad står det på innehållsförteckningen?
Ärde verkligen så enkelt? Ja vet att ja för några år sen läste nånstans om hur man gör o om ja inte missminner mej så var de lite mer komplicerat än så..
Just nu har ja ingen flska hemma, så ja kan inte kolla vad de står..
Jag rekommenderar H&Ms egen saltvattenspary, ett bra budgetspray som kostar under 5o kr.Det är definitivt annat än "salt" i saltvattenspray som ger effekten.
vad är saltvattenspraj bra till? Vad ger det för effekt?
Jag ska göra egen idag. Har inte gjort det tidigare men som du så tycker jag att det är dyrt:)
Jag hittade på intener flera källor som uppger samma "recept"
Koka 1,5 Liter vatten Tillsätt 2 matskedar salt, en tesked socker och sen va det ngn som rekommenderade nån droppe olja oxå... Sen ska det såklart kylas av oxå!!
Ska göra detta ikväll. Kan ju skriva om resultatet sen :)
De är inte looken ja är ute efter, utan effekten.. De är bättre än vax, på många sätt.. Ja provade igår att köpa från HM, men tyckte mest de var rent vatten ja sprayade i barret.. De gav absolut ingen effekt alls, luktade inte ens tillräckligt gott tycker ja
Nån som har andra tips? Proffs egen? Budgetvarianter alltså..
Oj, jag glömde skriva resultatet ..
Jo, jag bestämde mig för att jag skulle göra en halv sats av "receptet" då jag inte hade så stor flaska. Mitt i allt glömde jag av mig och hade i socker för en hel sats.. *suck* Provade ändå. Resultatet lyder... håret kändes fett men det blev mer volym.. får prova igen och göra rätt denna gången. Hade dessutom i 10 droppar av dotter D-droppar :x (säg inget till bvc om det)
Blev det fett för att du hällt olja i? Men akta dig för att ha i för mycket socker så här års, getingarna kan bli som galna i dig..Vet av egen erfarenhet Berätta gärna om du testat någon annan bättre variant av receptet..
Har faktiskt flaskan hemma här och tänkte samma sak. Med lite finare ord i ingredienserna så är det Vatten, salt, castorolja, antagligen obefintlig mängd magnesium och nån form utav alkohol som jag tror är "sockerliknande) Jag ska ta o göra lite själv och hälla i lite parfym också för doft :) Så får man ju alkohol ifrån parfymen i :)
Hár du nära till havet så är det bara att ta med sig havsvattnet där! Det är ju det som är tanken bakom dessa produkter!
Ehm och det ska vara 1.5 dl vatten väl inte 1.5 LITER vatten hehe
Jag blandade bara salt och varmt vatten och liiiite av nån slags smoothing lotion.
Det blev skitbra faktiskt! Flera sprayer jag köpt har känts jättefeta, Fructis är den bästa färdigköpta jag testat.
2-3 msk havssalt beroende på hur sträv effekt du vill ha, 3 dl vatten och lite socker (1-1,5 krm) som får koka ihop. Låt svalna och häll sedan i valfri sprayflaska.
Favoritar