• CinnamonGirl

Servisen Prunus från Gustavsberg

Någon som är duktig på porslin? Jag har ärvt delar ur servisen "Prunus" från Gustavsberg, men det är olika stämplar under.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Servisen Prunus från Gustavsberg
  • Joual

Grattis - du har ärvt en dyrgrip, och en snygg sådan dessutom

Det tillverkades mellan 1962 och 1974, och är designat av Stig Lindberg. Jag är ingen expert på stämplar, men jag tror att den vänstra är en äldre variant (gissningsvis då från början av 60-talet).

Gustavsberg började tillverka Prunus igen förra året, men om du ärvt servisen så tror jag inte att någon av delarna är så pass ny....

• CinnamonGirl
    Joual skrev 2010-08-09 10:48:35 följande:
    Grattis - du har ärvt en dyrgrip, och en snygg sådan dessutom

Det tillverkades mellan 1962 och 1974, och är designat av Stig Lindberg. Jag är ingen expert på stämplar, men jag tror att den vänstra är en äldre variant (gissningsvis då från början av 60-talet).

Gustavsberg började tillverka Prunus igen förra året, men om du ärvt servisen så tror jag inte att någon av delarna är så pass ny....
    Ja, jag vet att den är värdefull, det var därför jag "tiggde" åt mig den... sen är den jäkligt cool också!

Det är inga delar ur nyproduktionen, eftersom den är efter min mormor och min far (ja faktiskt min FAR, ingen annan ville ha den!) har haft den i sin ägo i 10 år.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
Svar på tråden Servisen Prunus från Gustavsberg