• Potato

Hur mycket äter eran 2 månaders?

Hej, Har en liten kille på 2 månader som äter allt från 120ml till 150..ibland 200! (redan?) 
    Han blir jätte arg när maten tar slut, vill ju inte heller ge honom för mycket..

Men!
    Har lite av en dröm bebis för han somnar alltid klockan 10 på kvällen och sover ända tills klockan 7-8 på morgonen, utan att vakna en ända gång. Kan detta vara anledningen till att han vill ha så mycket mat? för han hoppar över nattmålen? Har pratat med bvc men dom säger bara att han ska äta tills han blir nöjd, problemet är bara att han verkar inte ha något stopp, spyr även väldigt mycket men ändå vill han ha mer..?

• Svar på tråden Hur mycket äter eran 2 månaders?
  • Potato
    Min undran är väl mer eller mindre vad som är för mycket när det kommer till ätandet,
    Därför nyfiken på att veta hur mycket andra bebisar äter vid den åldern*

(Råkade lägga in inlägget lite för fort :) )
    Lyckans fjäril sätter sig på axeln på den som har tid att vänta*
  • Inni84

Min 2 månaders äter mellan 120 och 200ml och min BVC säger samma sak. Kan det vara att han mest är snuttig efter maten och därför fortsätter att äta fast han är mätt? Min dotter vill gärna ha nappen att snutta på efter maten nämligen...

• PoppesMamma2006

Min son är knappt 2 månader och äter i stort sett 150-165 varje måltid, och han äter var tredje/fjärde timme. dygnet runt. Och ja tycker det låter mycket men min Bm sa också att det bara är att ge honom tills han blir nöjd.

• Parvaneh

Min dotter är 2 månader och en vecka. Hon äter 165 varje måltid nu för tiden, och hon äter 5 gånger per dygn. Men för ett par veckor sedan ville hon ha 200 till frukost varje morgon och det fick hon givetvis då. Men nu äter hon inte så mycket till frukost längre. Så det verkar variera lite. Men hon är också en bebis som spyr en hel del. Vår sköterska på BVC har sagt att bebisen ska få så mycket tillägg som den vill ha, det bästa menar hon är om barnet lämnar lite kvar i flaskan för då vet man att den är mätt.

• ByMySelf

Min son född 21 maj äter 150 var 4:e timme under dagen sen inför natten 22:00 får han 180 ml det sover han på till 7-8 sen får han 150 ml igen och sover vidare till 10-11 Solig

• Sanningsdan

Vår dotter är född 28 maj, äter 90-120 ml var tredje timme. Hon skulle säkert äta mer om hon fick men då kräks hon mycket. Har mkt fin viktuppgång och BVC-läkaren tycker hon äter alldeles lagom mycket. Jobbigt dock att hon fortfarande vill äta var tredje timme nattetid. Provade att ge henne 150 ml igår kväll, med förhoppningen att hon skulle sova längre men icke...

• Dramatic Chipmunk

Vår son på 2 månader äter 150 ml, 8 gånger per dygn. Han har ätit med 2-3 timmars mellanrum, dag som natt tills för ett par dagar sedan då han nu i alla fall väntar 4-5 timmar 1 gång per dygn men annars så är det 2-3 timmar som gäller. Vi märkte för ett tag sedan att han lätt kunde dra i sig 200 ml utan problem då vi hade de där tetrorna och hällde i allt i flaskan men det gjorde att han började kräkas mer och fick lite ont i magen så nu kör vi 150 och sedan nappen efter det.

Här säger BVC att han ska få käka tills han är mätt och så länge kurvan stiger så är de nöjda. Jag var skitnervös när jag skulle berätta för dem hur ofta han åt eftersom det står på det där jäkla paketet att bebisar i K-H:s ålder bara "ska" äta 5-6 ggr/dygn men det var som sagt en helt obefogad oro.

Vad skönt med en "långtidssovande" bebis på natten! Det verkar vara en allmän uppfattning (i alla fall i min omgivning) att flaskbarn sover längre i sträck om nätterna men det har inte våran lilla korv förstått riktigt

Ja, min son heter Karl-Hugo. Har du problem med det?
Svar på tråden Hur mycket äter eran 2 månaders?