• Blondie12345

Vad ska jag göra?

Hej på er!
    Jag måste få råd i en fråga...
    Det är nämligen såhär, jag har två barn (som går i lågstadiet) från mitt tidigare äktenskap och min exmake har träffat en ny kvinna, fått barn med henne trots att de har känt varandra i ett år, med andra ord gick det fort det där med barn. Jag har varit oerhört glad för att han äntligen har träffat en ny kvinna, önskar dem allt gott.. Men.............

På senare tid har jag fått rapporter om att hon säger öppet till mina barn att hon inte tycker om mig, att hon kallar mig för "den där jävla kärringen" och de får inte ringa mig när de är hos sin pappa för det har hon bestämt, inte pappa... och jag får inte heller ringa dem för då börjar hon skrika i bakgrunden. ett av barnen sa till mig när jag senare ville prata med deras pappa att : -mamma, jag tror inte det är så bra att du pratar med pappa för "namnet" börjar skrika då och det är inget kul!! En gång när jag pratade med pappan så drog hon ut telefonjacket medans vi pratade och sen fick jag ringa honom nästa dag på jobbet istället.

När det ena barnet hade en önskan om att få gå på gröna lund med bara mig, pappan och syster så gick det bra för min nya sambo givetvis men för henne, hon skulle minsann göra slut om han träffade den där jävla kärringen och detta hörde min äldsta som blev ledsen och rädd......

Jag har bara träffat henne tre gånger men nu har jag slutat se åt henne om jag ser henne, jag blir arg att hon säger öppet till mina barn att hon inte tycker om mig och att hon kallar mig för det ena och det andra.
    jag har stor respekt för min exman, han är alltid så snäll och oftast ganska glad men på senaste tiden har jag känt att han inte "vågar" prata med mig eller ens träffa mig. och vi har delad vårdnad och vi måste komma överens om vissa saker, dvs prata med varandra osv..

När vi skildes oss (som var helt och hållet mitt beslut) så önskade jag mig en bra relation med min exmake och hans blivande flickvän... men det känns som en ren omöjlighet nu och det gör mig lite ledsen och besviken.

Vad tycker ni jag ska göra?

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Philippa

Ja, det finns inte så mycket att göra..tyvärr..

Kan du kanske prova prata med pappan om detta så han kan prata med sin nya sambo?

• Blondie12345

Det har jag redan gjort och bett honom prata med sambon men,,, ingen förbättring??
    och jag fattar inte heller varför hon håller på så här? jag har inte gjort något mot henne, har knappt pratat med henne.

• Philippa
    Blondie12345 skrev 2010-08-09 12:38:52 följande:
    Det har jag redan gjort och bett honom prata med sambon men,,, ingen förbättring??
    och jag fattar inte heller varför hon håller på så här? jag har inte gjort något mot henne, har knappt pratat med henne.
    Kanske är det problemet, att du knappt har pratat med henne?

Träffa henne på tu man hand och lär känna varandra lite så kanske det blir bättre?
  • Blondie12345

Jag har redan förslagit det men det vill inte hon... Hon har bestämt sig helt enkelt.

• Mandelbiskvi

Men det är ju direkt hindrande för dig och dina barns kontakt. Det låter verkligen hemskt!
    Klart att du ska få prata med dina barn och pappan till dem om olika saker, det är ju jätteviktigt.
    Hon måste ju tänka och agera mer som en vuxen, det verkar lite knasigt att hon inte kan fatta att dina barn måste få ha kontakt med sin mamma.
    Jag tycker situationen verkar hemsk för både dig och dina barn. Hoppas att hon uppför sig ordentligt mot dina barn, för jag tycker hela hennes beteende verkar obalanserat.
    Men så vet jag inte hela bilden och vad som har hänt...
    Bara sättet att prata om dig inför dina barn, och att hon klipper kontakten mtt i samtal är inte sunt tycker jag.
    Är hon avundsjuk på dig?
    Har ni haft någon konflikt?
    Vad konstig hon verkar enligt det du berättar. Mår hon inte bra?
    Du måste kräva att ni pratar igenom det tillsammans, för så här kan ni inte ha det! Lycka till.

Svar på tråden Vad ska jag göra?