• mammaforever

Pampers Vs Libero

Vad tycker ni är bäst, Pampers eller Libero? Bara för att jag är nyfiken Skrattande
    Jag tycker själv:

Pampers babyblöjor (steg 1 till 3)
    Libero Comfort fit 
    Libero Up & Go 

Ha en bra dag! 

• Svar på tråden Pampers Vs Libero
  • Lena

Vi tyckte bäst om pampers baby dry och sen libros up and go

• Mama Mia

Jag gillar Pampers Baby-Dry, så långt storlekarna räcker till. När det gäller byxblöjor gillar jag Liberos Up&go

• mammaforever

Härligt att det är fler som tycker om pampers baby dry. Och Liberos byxblöjor är ju helt oslagbara =)

• sonen08

libero heelt och hållet gillar inte pampers samt sonen fick blöjexem av dem och de fastnar i rumpan när sonen var nyfödd då han bajsade...är suuuupernöjd med libero

• Vår lilla godis

Vi gillade pampers till cirka ett år, då "vanliga blöjor" funkade att sätta på. Vi använde Active fit på dagarna och Baby dry på nätterna. Libero gillade vi inte alls, då de kändes så hårda. Pampers kändes dessutom tunnare och diskretare.

Från cirka ett år är det omöjligt att få på vanliga böljor (för oss i alla fall), och då tycker vi att Liberos byxblöja Up&go är helt oslagbar. Pampers variant går ju inte ens att jämföra med Liberos, den känns jättekonstigt konstruerad.

• mammaforever
    Vår lilla godis skrev 2010-08-09 16:01:35 följande:
    Vi gillade pampers till cirka ett år, då "vanliga blöjor" funkade att sätta på. Vi använde Active fit på dagarna och Baby dry på nätterna. Libero gillade vi inte alls, då de kändes så hårda. Pampers kändes dessutom tunnare och diskretare.

Från cirka ett år är det omöjligt att få på vanliga böljor (för oss i alla fall), och då tycker vi att Liberos byxblöja Up&go är helt oslagbar. Pampers variant går ju inte ens att jämföra med Liberos, den känns jättekonstigt konstruerad.
    Precis, har testat pampers byxblöja nu har ett halvt paket kvar men jag tycker också dom är helkonstiga. Resåren är ju helt åt skogen och formen är bara konstig =) Libero byxblöja is the shit =) Vanliga blöjor är bara att glömma för sonen ålar och kryper omkring överallt när det är dags för blöjbyte =)
  • Majan78

Libero Up&go är bäst av alla byxblöjor.
    Gillar också Pampers Active Fit, med den lilla detaljen att de känns svampiga när de blir blöta. Annars är de smidigare än Liberos comfort fit.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • mammsen

Jag tycker Libero slår Pampers med hästlängder! Jag har provatnågon gång med Pampers men de har alldrig suttit bra på min dotter som är ganska så slank. Står mitt i en flytt nu och har hittat nästan alla paket med Pampers jag testat där minst heöften varit oanvända.. Jag tror dock Pampers passar bättre på barn med lite extra hull..

Libero för alltid! haha

Men nu närmin dotter blivit större, från ca 8kilo - 10kilo så har icas blöjjor varit minst lika bra som Libero..

• mammaforever
    mammsen skrev 2010-08-09 16:09:59 följande:
    Jag tycker Libero slår Pampers med hästlängder! Jag har provatnågon gång med Pampers men de har alldrig suttit bra på min dotter som är ganska så slank. Står mitt i en flytt nu och har hittat nästan alla paket med Pampers jag testat där minst heöften varit oanvända.. Jag tror dock Pampers passar bättre på barn med lite extra hull..

Libero för alltid! haha

Men nu närmin dotter blivit större, från ca 8kilo - 10kilo så har icas blöjjor varit minst lika bra som Libero..
    Min son är lite mullig så kanske därför pampers passade bättre då när han var liten spädis. Men Libero är helt klart bäst nu när han är större. 
  • Vår lilla godis
    mammsen skrev 2010-08-09 16:09:59 följande:

Libero för alltid! haha

Lustigt! Vår dotter är också smal, har alltid legat cirka två bvc-kurvor under på vikten till normal längd. Nu är hon snart 1,5 år och väger fortfarande under 10 kilo. Jag har hört precis tvärtom, att Pampers passar bäst på smala barn. Trodde det var så, eftersom det stämde för oss
  • mammsen
    Vår lilla godis skrev 2010-08-09 16:18:12 följande:
    Lustigt! Vår dotter är också smal, har alltid legat cirka två bvc-kurvor under på vikten till normal längd. Nu är hon snart 1,5 år och väger fortfarande under 10 kilo. Jag har hört precis tvärtom, att Pampers passar bäst på smala barn. Trodde det var så, eftersom det stämde för oss
    Min dotter ligger just som din 2 kurvor under mitten linjen på vikt och 1 kurva över längd, och jag har värkligen vantrivts med pampers.. tycker dom är stora, stela och helt enkelt passar dåligt..
    Knepigt, det kanske helt enkelt är vad vi föräldrar vänjer oss vid.. Jag skulle nog (om jag tänker efter) troligtvis använda libero till mina framtida barn även om det blir en "knubbis", Jag skullenog få fär mig att dom är mjukast och bekvämast och enklast att få på då med..
  • mammaforever

Jag har en knubbis och tyckte pampers passade bättre när han var baby, fram till tre månader. Sen så fick det bli Libero för dom satt mycket bättre. Han har alltid varit en knubbis men ändå så sitter Libero bättre. Så jag vet inte om pampers är knubbis-blöja heller... Konstigt det där, tycker alla blöjor borde vara likvärdiga =) Så slipper man välja =)

• Mama Mia
    mammaforever skrev 2010-08-09 18:54:11 följande:
    Jag har en knubbis och tyckte pampers passade bättre när han var baby, fram till tre månader. Sen så fick det bli Libero för dom satt mycket bättre. Han har alltid varit en knubbis men ändå så sitter Libero bättre. Så jag vet inte om pampers är knubbis-blöja heller... Konstigt det där, tycker alla blöjor borde vara likvärdiga =) Så slipper man välja =)
    Fast om alla blöjor vore likvärdiga så skulle det ju inte finnas nåt att byta till om man inte var nöjd.Flört

Ang knubbis/smalis-blöja så har jag ju hela tiden gillat pampers bättre, som sagt. Och min tjej är en smalis. Men även om 2 bebisar bägge är smala så har dom ju förmodligen lite olika form för det. Vissa har lite mer rumpa, andra har kraftigare lår, en tredje har mer putmage.
    Olika stöpformar på bebisarna i kombination med vad jag som förälder vill ha ut av blöjan och även vad jag har fått för mig om olika blöjmärken gör väl att vi väljer olika...
  • mammaforever
    Mama Mia skrev 2010-08-09 19:30:20 följande:
    Fast om alla blöjor vore likvärdiga så skulle det ju inte finnas nåt att byta till om man inte var nöjd.Flört

Ang knubbis/smalis-blöja så har jag ju hela tiden gillat pampers bättre, som sagt. Och min tjej är en smalis. Men även om 2 bebisar bägge är smala så har dom ju förmodligen lite olika form för det. Vissa har lite mer rumpa, andra har kraftigare lår, en tredje har mer putmage.
    Olika stöpformar på bebisarna i kombination med vad jag som förälder vill ha ut av blöjan och även vad jag har fått för mig om olika blöjmärken gör väl att vi väljer olika...
    Hehe ja du har helt rätt =)
Svar på tråden Pampers Vs Libero