Jätteyr när jag vrider på huvudet!!!
Ok,jag vet att alla inte är läkare här på fl och jag brukar själv tycka att det kanske är bättre att kontakta vården om man är orolig över sin hälsa men nu ställer jag ändå en fråga här
I morse vaknade jag till när maken gick upp för att jobba (jag är ledig idag ). Jag vände mig i sängen så jag vred huvudet (låg på magen) och plötsligt snurrade hela världen i en rasande fart och jag fick liksom "hålla fast mig" för det kändes som jag skulle trilla ur sängen! Det höll i sig i ca 1 minut och lugnade sig sakta sen för att tillsist lägga sig helt. Tänkte att det nog bara var en "engångsgrej" men blev jäkligt rädd under tiden kan jag säga... När jag sen skulle gå upp och rörde huvudet igen så kom det tillbaka igen och det är sååå obehagligt!!! Nu vågar jag knappt vrida huvudet för så fort jag gör det så snurrar det så att jag får sätta /lägga mig ner!!! Vågar INTE köra bil idag...
Tänker att det nog ska gå över men känner någon igen detta eller vet vad det kan bero på!?!? Något som ligger i "kläm" eller nå´t, tänker på nerver osv. Har haft en del hemsk h-värk de senaste dagarna och varit ganska trött men inte tänkt så mycket på det "går över" liksom... Nu undrar jag om detta har något samband... Ska till jobbet i morgon och det känns ju obehagligt eftersom jag arbetar i vården och vill ju inte själv bli helt yr och trilla när jag hjälper någon annan ostadig, sjuk människa... NÅGON som haft detta eller har någon aning om vad det kan vara??