• Lambi87

Vad använder ni för att torka stjärten?

Använder ni
    våtservetter/skumlappar/gamla lakan/servetter?

Vilket märke och hur nöjda är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-09 22:16
    Läste en lite läskig undersökning...

www.gp.se/konsument/tester/1.20913-vatservett...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 11:40
    Nu när man ändå har igång den här tråden så kan man ju fråga vad ni använder för tvål? Både till bebisen och er själva? :)

• Svar på tråden Vad använder ni för att torka stjärten?
  • Trollungen08

Våtservetter använder vi om vi är iväg någonstans. Hemma så använder vi skumtvättlappar.

• ElinÖland

Jag klippte tvättlappar av gamla frotte handdukar, tyckte det fungerade alldeles utmärkt...

• Freja07

Papperstvättlappar, olika på märken beroende om jag handlar på Konsum eller ICA..Är nöjd. Är vi borta på vift använder jag våtservetter.

Freja 070515 My 081208
  • lokisse

bomulspads och vatten

Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • Lambi87

Jag har använt våtservetter hela tiden till tösen, hon är nu ca 5 månader och känner att jag vill nog faktiskt inte använda det hela tiden, tänker att det kan inte vara bra för stjärten med alla dessa kemikalier som är däri?!

Så jag letar efter nya alternativ. Den enda "problematiken" är att vi har inget vatten på övervåningen, och det är där skötbordet står och stumpans rum är. Finns ingen plats för det på nedervåningen.
    Hur hade ni löst det?

• Selma1966

Tvättlappar från Ikea. Blöter och torkar av... och in i tvättmaskinen. Fungerar bra. Särskilt som bajsblöjorna ändå avslutas stående i badkaret medan jag tvättar av med tvättlapparna.

• lokisse
    Lambi87 skrev 2010-08-09 13:17:09 följande:
    Jag har använt våtservetter hela tiden till tösen, hon är nu ca 5 månader och känner att jag vill nog faktiskt inte använda det hela tiden, tänker att det kan inte vara bra för stjärten med alla dessa kemikalier som är däri?!

Så jag letar efter nya alternativ. Den enda "problematiken" är att vi har inget vatten på övervåningen, och det är där skötbordet står och stumpans rum är. Finns ingen plats för det på nedervåningen.
    Hur hade ni löst det?
    jag ställer dit en skal vattten pa morgonen.
    Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • Lussekatten87

Liberos våtservetter när hon har bajsat ,och papperslappar blötta i vatten när hon har kissat.

Svar på tråden Vad använder ni för att torka stjärten?