• Anonym (???)

Kontaktblödning/blödning efter samlag

Jag har haft kontaktblödningar  några månader..och sökt givetvis läkare, cellprov negativ, prov från livmoder neg, sist tog man ett cellprov lite längre upp från livmoderhalsen som också var neg. MEN jag f...... blöder efter samlag...Inte mycket , lite rosa flytning men ändå , knappast normaltGråter

Vad fan är detta? Jag vågar knappt ha sex längre och skitorolig! Tänk om läkaren ha missat ngt och jag ändå har cancer ..Någon som har haft blödning som har gått över och inte var cancer?

• Svar på tråden Kontaktblödning/blödning efter samlag
  • Anonym (???)
    Anonym skrev 2010-08-09 14:32:52 följande:
    Vad säger läkarna då??
    Jag har inte pratat med henne sedan provtagningen. Man ville se om provet var ok och det var det. Ska ringa och beställa tid i morgon ( de hade stängt i dag) Innan provtagningen sa hon att hon inte trodde att det skulle vara ngt allvarligt. Jag vill ändå få en förklaring.
  • Anonym

Jag har ett litet kärl som ligger ytligt runt livmoderhalsen som vid samlag brister lite så det kommer blod... men inget farligt sa dem på gyn och det är inte alltid det blir så... tror det beror på hur vi gör =). Har även haft infektioner på samma ställe... då var det kraftigare blödningar... fick behandling för det och blev bra. Så kan ju vara något av det, hoppas det löser sig för dig!

• Anonym (???)
    Anonym skrev 2010-08-09 15:52:34 följande:

Jag har ett litet kärl som ligger ytligt runt livmoderhalsen som vid samlag brister lite så det kommer blod... men inget farligt sa dem på gyn och det är inte alltid det blir så... tror det beror på hur vi gör =). Har även haft infektioner på samma ställe... då var det kraftigare blödningar... fick behandling för det och blev bra. Så kan ju vara något av det, hoppas det löser sig för dig!

Tack för ditt svar. Fler?
  • Anonym

Jag hade så ett tag, kanske ett par månader. Var till gyn och gjorde som du alla tester. De hittade inget och plötsligt försvann blödningarna. Vet fortfarande inte varför det blev så. Hade väl något litet blodkärl som spruckit eller nåt, som gick upp varje gång. Tilslut läkte det väl. Är min teori iaf. Hade som ljust rosa efter samlag.

• Anonym (???)
    Anonym skrev 2010-08-09 19:27:28 följande:
    Jag hade så ett tag, kanske ett par månader. Var till gyn och gjorde som du alla tester. De hittade inget och plötsligt försvann blödningarna. Vet fortfarande inte varför det blev så. Hade väl något litet blodkärl som spruckit eller nåt, som gick upp varje gång. Tilslut läkte det väl. Är min teori iaf. Hade som ljust rosa efter samlag.
    Hade läkaren ingen förklaring till blödningen? Det är så att jag vågar knappt ha sex längre..
  • Anonym
    Anonym (???) skrev 2010-08-10 10:16:10 följande:
    Hade läkaren ingen förklaring till blödningen? Det är så att jag vågar knappt ha sex längre..
    Nej, ingen alls. Lite knasigt faktist. Hon skrapade på tappen och eftersom att den inte var lättblödande (vilket vad jag förstår, den ska vara vid cellförändring eller liknande) så förstod hon inte varför jag oroade mig. Jag berättade om vad jag googlat fram. Hon sa bara "sluta googla". En smula okännsligt kanske.
  • Anonym (???)
    Anonym skrev 2010-08-10 10:21:12 följande:
    Nej, ingen alls. Lite knasigt faktist. Hon skrapade på tappen och eftersom att den inte var lättblödande (vilket vad jag förstår, den ska vara vid cellförändring eller liknande) så förstod hon inte varför jag oroade mig. Jag berättade om vad jag googlat fram. Hon sa bara "sluta googla". En smula okännsligt kanske.
    Min läkare sa till mig att " jag vet faktiskt inte varför du blöder" och sedan ville han inte prata mer.. Gick till en annan läkare som tog i alla fall tre prover. Försöker inte oroa mig. Jag kan inte heller låta bli att goggla och överallt läser man att kontantblödning är lika med livmoderhalscancer... (nästan)
    Blödde du mycket? När jag torkar mig så ser jag den rosa...sist kom det lite mer:((
  • Anonym (???)

Är det bara jag som har det så?

• Anonym
    Anonym (???) skrev 2010-08-10 17:54:35 följande:
    Min läkare sa till mig att " jag vet faktiskt inte varför du blöder" och sedan ville han inte prata mer.. Gick till en annan läkare som tog i alla fall tre prover. Försöker inte oroa mig. Jag kan inte heller låta bli att goggla och överallt läser man att kontantblödning är lika med livmoderhalscancer... (nästan)
    Blödde du mycket? När jag torkar mig så ser jag den rosa...sist kom det lite mer:((
    Nej, det var bara som att sperman som rann ut blev färgad rosa.
Svar på tråden Kontaktblödning/blödning efter samlag