Jag klarar inte av våran 2.5 åring.
jag vet inte alls vad som har hänt under sommaren.
Vi har 2 barn, 5.5 år och 2.5 år. 2.5 åringen har blivit ett monster under sommaren och jag klarar inte av henne.
Hon har börjat slåss, sparkas,bitas. Hon lyssnar inte det minsta och säger "dumma dej" samtidigt som hon slåss!
Hon är tidig för sin ålder. Pratar bra, duktig på att lägga pussel, motorik o annat.
Vi är oftast ute..
Igår kom sonen hem ifrån sin pappa, hon har slagit o sparkat o bitit storebror o det hjälper inte vad säger/gör.
Imorse skulle jag borsta tänderna på storpojken, han stod på toan och hon slog och rev han.Jag sa till, flera ggr men hon bara fortsatte. Jag tog tag i hennes arg och sa alvarligt. Men ikke.
Tillslut fick jag sätta upp henne på torktumlaren brevid så jag skulle kunna borsta klart.
Hon kan gå fram och slå på storebor när som helst och hon slutar inte. jag kan säga till, höja rösten, berätta, ryta. Inget hjälper förutom att lyfta bort henne och ta henne därifrån.
Det har gått så långt att jag känner att jag inte klarar av detta barn.
Hon kan slå och slå på mig och säga "Dumma dej", jag får inget stopp på henne.
Jag känner mig som världens mes som blir slagen av min 2.5 åriga dotter.
Nyss skulle sonen o hans kompis få spela lite x-box. Helt plötsligt slår hon till han i ryggen. jag säger till vanligt. Hon fortsätter. jag säger till och höjer rösten. Hon bara fortsätter.
jag bar henne till sängen.
jag är ingen som tror på skamvrår eller liknande. Men jag vet inget bättre än att få bort henne ifrån kaoset hon skapar.
Snart börjar hon på dagis igen o jag är rädd att dagisfröknarna ska undra vart detta monster kommit ifrån.