• JennieC

impregnering till kläder?

Hej!

Det är dax att impregnera barnens ytter kläder och även mina regnkläder...

Jag skulle behöva tips på bra impregnerings medel, gärna lätta att använda och skonsamma mot de som bär kläderna sen...

Tack på förhand!

• Svar på tråden impregnering till kläder?
  • alvide

Stadium har rea på Nikwax. Det är den välkända som rekommenders av olika sportbutiker, naturkomaniet, peak performance mm

• alvide

Kläderna suger inte åt sig lika mycket vatten om man impregnerar. Det gör inte att det blir vattentätt men ytan på kläderna blir mer vattenavvisande.

• Dr Mupp

Nikvax använder vi. Kanonbra.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Thelma82

Jag har också glädje av era svar! Googlade på "Nikvax" och såg att det finns många, många olika sorter. Vilken produkt använder ni för fodrade- respektive ofodrade plagg (Vinteroverall och skaljacka)? Är wash-in eller spray-on bäst? Vinteroverallen är tvättad med sköljmedel och rentav suger upp vatten i nuläget  
    Använder ni förresten tvättmedlet som säljs i samma märke för att tvätta de inpregnerade plaggen? 

♥ Klara 091129 ♥
  • sarsparis

Vi köper ett som man kan ha i tvättmasknen tillsammans med plagget, kommer dock inte ihåg vad en heter men finns på sportaffärer,  då blir den jämt impregnerad. tycker det är svårt att impgregera kläder med en spray .

SOL10 skrev 2010-08-10 21:20:55 följande:
    Har aldrig impregnerat, är det verkligen vanligt?
    O ja, det är väldigt vanligt, kläder är inte vattentäta i all evighet, en gång per år rekommenderades jag att jag skulle impregnera min haglöf jacka om den anvädes ofta.
Svar på tråden impregnering till kläder?