återkommande urinvägsinfektion=(
Hej!
Jag är så förtvivlad... hade en urinvägsinfektion i april som jag fick antibiotika för och det gick över. dock hade jag känningar lite då och då. vissa dagar inget alls, andra lite mer. gick till vårdcentralen och kollade upp detta. de sa att det inte var något. allt var helt okej tills för två veckor sen. då fick jag en till urinvägsinfektion (3månader efter förra gången) och fick antibiotika igen och det gick över. men redan dagen efter jag avslutat den kuren hade jag känningar igen. sprang till vårdcentralen igen och det visade inget på stickan. de tog dock en odling också som jag inte fått svar på än. ska ringa dit imorn och höra.
känns som jag fastnat i en ond cirkel. vad ska jag göra? det är värst på morgonen. måste dricka myyyyycket och kissa flera gånger innan jag kan ta mig ut ur huset. sen kan jag få panik ute och måste hitta en toalett fort eftersom jag druckit så mycket. på kvällen innan jag ska lägga mig oroar jag mig för kommande morgon då jag måste köra hela proceduren igem med allt vatten, tranbärsjuice, havregrynskuren, c-vitamintabletten, vitamintabletten och tranbärstabletten. och sen såklart allt kissande.
kan inte planera något i livet känns det som... börjar må psykiskt dåligt. någon som känner igen sig och tog sig ur den onda cirkeln? hur gjorde ni? återkommande urinvägsinfektion=(
det värsta är att när man läser runt på nätet så står det överallt: "vänta inte för längre, gå till läkaren! det kan leda till njurbäcksinfektion som är jättefarligt!!" men hos läkaren syns det inte att jag har UVI men det känns som det! vad ska jag göra??