Min kattunge smackar ibland och jag vet inte varför
Jag vet inte varför min kattunge smackar ibland den är 7 veckor gammal vet nån varför?
Jag vet inte varför min kattunge smackar ibland den är 7 veckor gammal vet nån varför?
Visst är det sött? Den jamar antagligen men det är för högt ljud för en människa att höra, min ena katt har alltid gjort så, vi trodde att han inte kunde jama först tills jag läste om detta.
Är den inte kvar hos sin mamma?
nej den är inte kvar hos sin mamma
Hm, kan vara normalt, kan också vara något onormalt bettende som en reaktion på att den tagits för tidigt från mamman. Det finns ingen möjlighet att den kan få komma tillbaka till mamman? Hur gammal var den när du tog hand om den?
Både katter och hundar smackar med munnen, ibland smackar dom följt av lite dregling och att dom slickar sig intensivt om munnen - det är ett symtom på illamåennde/stress och illabefinnande.
Men oj vad tidigt du fick ta din kattunge!
Förmodligen "pratar" kisse med dig..
BTW så har jag också jobbat på ett katthem. Och där var dom katter som varit förvilade dom som var agresiva. inte dom som av olika anledningar förlorat sin mamma tidigt!
Sen säger jag INTE att man ska ta kattungar för tidigt. det bästa för katten är ju självklart att vara hos mamma så länge som möjligt. Det tycker jag också. men ibland har man inget anat val tyvärr.