alkoholfritt vin?
nån som vet om det finns nåt gott alkoholfritt vin? De jag har provat har absolut inte smakat vin!!! Alkoholfri öl finns det ju många bra däremot Tips någon?
nån som vet om det finns nåt gott alkoholfritt vin? De jag har provat har absolut inte smakat vin!!! Alkoholfri öl finns det ju många bra däremot Tips någon?
De vinerna jag testat har inte smakat bra.. Har testat på rwstaurand, så jag vet inte riktigt vad de heter. Men som sagt, ingen höjdare. Köpte alkoholfritt persikobubbel på systemet till midsommar, det var helt okej. Inte vin, men roligare än vatten.
De vita vinerna jag har testat har smakat som vanligt billigt tyskt halvsött vitt vin. De röda har dock varit odrickbara. Även bubblena har varit okej.
Ofta tycker jag att problemet blir att de alkoholfria vinerna är för söta.
Min favorit har blivit Carl Jung mousserande vin, det är nog det som är mest likt "riktigt" vin tycker jag (www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=)
De röda ska man verkligen hålla sig borta ifrån. Men det finns ett vitt vin som heter Natureo från Torres och smakar så nära "riktigt" vitt vin man kan komma :) Finns på systemet för 49 kr.
www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=
Jag gillar Blue Nun Light som ska föreställa ett vitt vin. Jag gillar smaken. Det är inte så sliskigt, men man får nog ge upp tanken att det ska smaka som ett vin med alkohol i. Jag ser det mer som en alternativ dryck till exempelvis cola eller fanta. Det blir lite festligare till maten eller festen.
Har dock inte hittat något riktigt gott rött alkoholfritt vin. De röda alkoholfria vinerna får stå kvar på hyllan :P
Ett annat vitt alkoholfritt vin som jag tycker är helt ok är Sutter Home Fre Chardonnay . Det finns en som heter Sutter Home Fre Premium White också men den tyckte jag smakade illa.
Är du sugen på lite Mojito finns det en jättegod mixgrejj på systemet som heter Stirrings Simple Mojito. Man blandar med vanligt kolsyrat vatten och is. Alkoholfritt och gott :P
Finns ett mousserande som heter Chapel Hill som är jättegott.
Blue nun light tyckte jag var kanon.
Har även testat Eisberg och Lancers som är Rose´. Tyckte bäst om Eisberg.
Jag tycker detta är jätte gott :)
Chapel Hill Sparkling Collection Doux (nr 1926)
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1926&Butik=0&SokStrangar=ALKOHOLFRITT%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a
Eisberg rosé är gott, men jag gillar inte det andra rosévinet. Vita tycker jag de flesta är OK, även om jag inte hittat någon superfavorit. Röda ska man precis som Asil säger hålla sig långt borta ifrån
Håller med de övriga. De röda vinerna är fruktansvärda! Har däremot smakat en del vita som varit helt ok men komme rinte ihåg vad de heter :)