• 6barnsmamman

alkoholfritt vin?

nån som vet om det finns nåt gott alkoholfritt vin? De jag har provat har absolut inte smakat vin!!! Alkoholfri öl finns det ju många bra däremotGlad Tips någon?

• Svar på tråden alkoholfritt vin?
  • Disela

De vinerna jag testat har inte smakat bra.. Har testat på rwstaurand, så jag vet inte riktigt vad de heter. Men som sagt, ingen höjdare. Köpte alkoholfritt persikobubbel på systemet till midsommar, det var helt okej. Inte vin, men roligare än vatten.

• 6barnsmamman
    Disela skrev 2010-08-09 19:49:24 följande:
    De vinerna jag testat har inte smakat bra.. Har testat på rwstaurand, så jag vet inte riktigt vad de heter. Men som sagt, ingen höjdare. Köpte alkoholfritt persikobubbel på systemet till midsommar, det var helt okej. Inte vin, men roligare än vatten.
    Nej exakt, har oxå provat viner o ärligt talat är nog vanlig saft godare i såna fall....Glad Inte provat persikobubblet, ska kolla efter det! Tack!
  • Lena

De vita vinerna jag har testat har smakat som vanligt billigt tyskt halvsött vitt vin. De röda har dock varit odrickbara. Även bubblena har varit okej.

• Asil78

De röda ska man verkligen hålla sig borta ifrån. Men det finns ett vitt vin som heter Natureo från Torres och smakar så nära "riktigt" vitt vin man kan komma :) Finns på systemet för 49 kr.
    www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=

• monsterbullen

Jag gillar Blue Nun Light som ska föreställa ett vitt vin. Jag gillar smaken. Det är inte så sliskigt, men man får nog ge upp tanken att det ska smaka  som ett vin med alkohol i.  Jag ser det mer som en alternativ dryck till exempelvis cola eller fanta. Det blir lite festligare till maten eller festen.

Har dock inte hittat något riktigt gott rött alkoholfritt vin.
    De röda alkoholfria vinerna får stå kvar på hyllan :P

Ett annat vitt alkoholfritt vin som jag tycker är helt ok är Sutter Home Fre Chardonnay . Det finns en som heter Sutter Home Fre Premium White också men den tyckte jag smakade illa.

Är du sugen på lite Mojito finns det en jättegod mixgrejj på systemet som heter Stirrings Simple Mojito. Man blandar med vanligt kolsyrat vatten och is. Alkoholfritt och gott :P

• Astrid83

Finns ett mousserande som heter Chapel Hill som är jättegott.

• Petris o Limpan

Blue nun light tyckte jag var kanon.
    Har även testat  Eisberg  och Lancers som är  Rose´. Tyckte bäst om Eisberg.

• Piggley Wink

Eisberg rosé är gott, men jag gillar inte det andra rosévinet. Vita tycker jag de flesta är OK, även om jag inte hittat någon superfavorit. Röda ska man precis som Asil säger hålla sig långt borta ifrån

H juni 07, syskon november 10
  • Maroschka

Håller med de övriga. De röda vinerna är fruktansvärda! Har däremot smakat en del vita som varit helt ok men komme rinte ihåg vad de heter :)

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
Svar på tråden alkoholfritt vin?