Överaktiv 1-åring
Jag kanske nojar i onödan, men jag börjar tro att detta inte är normalt. Hur som helst är jag helt slut!
Min son, 14 månader, kan inte sitta still en enda sekund känns det som. Han klättrar på väggarna och ska ha allting. Han pekar på det och det och vill att man ska plocka ner saker till honom. Gör man inte det så lägger han sig på golvet och skriker/gråter. Han är oftast glad, men gnäller väldigt mycket också. I bilen gnäller han, i vagnen vill han inte sitta, och helst inte vara själv heller utan jag får bära runt på honom konstant.
Men inget är liksom bra. Fastän han vill vara nära mig så nöjer han sig inte med att sitta i mitt knä och pyssla med något, han har inte tålamod för 5 öre! De senaste dagarna har varit extremt jobbiga med hans bök och skrik. Jag tror att det kan vara kindtänder på G, så det kan ju vara en del av förklaringen men jag tycker att det är jobbigt annars också.
Äter och dricker gör han hela dagarna. Han är som en hund och äter vad som helst! Även fast han precis har ätit en rejäl portion så ska han ha av min mat. Kan ju vara att han är nyfiken men han är liksom aldrig nöjd.
När man är med andra barn går han fram till dem och kan vara väldigt hårthänt. Han dunkar saker på dem eller drar i håret. Inte på ett aggressivt sätt, men ändå. Han är ju fortfarande liten. Jag undra hur det ska gå på dagis, han börjar om en vecka.
Hur ska han kunna sova middag med de andra barnen? Han behöver kolmörkt och tyst för att kunna somna. Visserligen somnar han väldigt fort, både lunch och kväll men ändå.
Någon som känner igen sig??