• Tant T

Hygglig restaurang vid Globen?

Vi ska ned till Stockholm i helgen för att fira min födelsedag och ska bo på hotell Quality vid Globen. Vi har vår 4-åring med oss så det blir inget highlife-nightlife men en födelsedagsmiddag på fredagkvällen (tidig kväll för att passa dottern, vid 18-18.30)  tänkte vi unna oss. Men vart går vi?

Är inte alls bevandrade i Globenområdet och vill inte åka in till city på kvällen när dottern är med så det bör vara nåt i närheten som är nåt annat än McDonalds och ölhak .
    Nån som har nåt tips?!

• Svar på tråden Hygglig restaurang vid Globen?
  • Tant Green

Det är verkligen inte lätt... runt Globen dricker man öl innan matcher och tar möjligtvis en hamburgertallrik (som visserligen är helt ok ), men så mycket mer finns det inte, om det ska vara inom gångavstånd. Grekiska kolgrillsbaren är väl de enda som inte har hamburgare eller pizza, men de är ju inte heller så himla kul.

Jag skulle ändå rekommendera att åka till Söder, det är ju bara 2-3 tunnelbanestationer bort och finns mycket mer att välja på. I förorterna runt omkring finns det också några riktigt bra kvarterskrogar, men det kanske känns lite mer avigt om man inte hittar i området.

• shitvadjaghatar

Skulle helre knalla runt i stan med en unge på kvällen än i globenområdet. Tycker det är ödsligt och läskigt.

Men jag har käkat på Globen hotell, i deras restaurang och det var suverän mat, riktigt lyxig!
    Ingen aning om priserna.

Annars håller jag med ovanstående, ölhak och pizza är det som finns.

• arkeologitjejen

Jag kan rekommendera att ni tar spårvagnen (tvärbanan) från Globen och mot Sickla Udde tre hållplatser till Luma i Hammarby Sjöstad. Där kan ni gå ner till Jimmys som är en fisk och grillresturang som ligger vid vattnet. Den är barnvänlig, har god mat och ligger ca 5-10 minuter från Globenområdet. I Hammarby Sjöstad finns annars en uppsjö av resturanger av olika slag så ni kan även strosa runt och välja lite mer om ni känner för det. Håller med Sudd om att det som finns i själva Globenområdet inte är så kul. Jag skulle inte ta med min dotter till någon av pubarna där folk sitter och blir fulla innan en match och mycket mer finns inte där.

Linnea 080310 & BF 100930
  • StilaM

Jag håller med arekologitjejen om att tvärbana till Luma är ett bra alternativ. Det finns många trevliga restauranger och överlag en mysig känsla i området. Och nära hem sen.

• Tant T

Ok, antingen till Luma eller hotellets restaurang Tabac, tack för feedback! Vi hade planer på hotellrestaurangen men jag blev lite osäker om den oxå var lite småsunkig och "ölhakig" men det kanske den alltså inte är?
    Vi funderar lite och googlar lite så får vi se var det slutar, tack igen för tipsen!

Svar på tråden Hygglig restaurang vid Globen?