• MammiMikaela

Galon + skalkläder?

Hejsan,
    sitter här och kollar runt lite. Min son ska börja dagis nu till hösten så ska försöka börja handla lite nu en så funderar jag, ska man ha både galon kläder och skal/överdragskläder eller vilket ska man föredra?
    Argumentera gäran :)

• Svar på tråden Galon + skalkläder?
  • Ylwis

bäst är att fråga dagis här vill de gärna att galondressarna ska vara fodrade så att det går ta av eller att man har typ fleec dress de kan ha under. sen beror det ju på väder, vissa dagar behöver de inte galon kläder då kan skal kläder vara bra att ha. jag skulle köra på både och.

Mamma till Alvyn 051015, liten i magen BF16/9 2010 ***Fråga politikerna Valet 2010 www.familjeliv.se/Val2010/***
  • Busbellan

Vi har inga galonkläder, gillar inte det så vi kör med enbart skalkläder.
    Vet att vissa dagis tycker att man nödvändigtvis ska ha galonkläder, men då har de nog inte förstått meningen med skalkläder

Mamma till Nora, August och Ella
  • MammiMikaela

Okej, jag har nog inte heller riktigt förstått det här med skalkläder... Oskyldig

• Busbellan
    MammiMikaela skrev 2010-08-09 23:11:49 följande:
    Okej, jag har nog inte heller riktigt förstått det här med skalkläder... Oskyldig
    Köper man bra skalkläder så är de ju helt vattentäta så då behövs inga galonkläder
    Mamma till Nora, August och Ella
  • SOL10

Aldrig ägt o kommer aldrig att äga galon... o jag har två torra killar:)

• alvide

Mina döttrar har varsitt billigt galonställ hängandes på dagis. Sen har de Nanooks skalkläder som de har som i första hand. Galonkläderna finns ifall det är fint väder på morgonen och det blir regnigt på eftermiddagen och de inte råkar ha med skalkläder.

• MammiMikaela

Tack snälla för era svar. Skalkläder får det bli :)

Svar på tråden Galon + skalkläder?