Anonym (trötter) skrev 2010-08-12 13:50:07 följande:
tack så hemskt mycket för era svar..=)
Mitt ex har inte ammat något alls. Och vi har provat familjerätten plus familjerådgivning, men inget fungerade för att hon vägrar å e ovillig. Hon är bitter och så länge jag är tillsammans med tjejen som jag är med nu så kommer hon att vara tvär och vägra låta min tjej få träffa min son.
Det har hänt myycket i den här stuationen. Min tjej har skrivit om den här i nån tråd förr. kanske ska länka till den så får ni se..som hon betett sig så tror ja inte att det är nån tvekan om vem som tänker mest rationellt i detta.
Men jag är inte ute efter vårdnaden..vill bara ha umgängesrätt. Och det har ju barnet rätt till. Så länge ja inte är en opassande förälder, vilket ja inte är.
:(
Du skriver om umgängesrätt det har du vare sig med el utan advokat . Provat höra av er till familjerätt (för det kommer advokat hänvisa dig till att göra i första hand )
Kom med rimliga förslag om umgänge , som jag uppfattade det så är barnet ett halvår ??
Så fall om du inte haft en bra kontakt med barnet innan så bör det ske i korta o täta träffar en tid innan ni utökar o i första hand är det DU som pappa som ska få relationen med ditt barn o här kanske din nya tjej får backa lite till en början . Tålamod o tänk hela tiden vad som är bäst för ditt/erat barn tänk på att det inte är en "sak" . Barnet har trygga rutiner osv som ni sakta ska börja vänja om ... ( om ni förstår hur jag menar ) =) Så ta det lugnt .. kom med förslag om en timme el två till o börja med några ggr i veckan . utöka allt eftersom ..