• Friyaz

Kan det vara växtvärk?!

Hej!

Har en dotter som blir 3år i nov. Som har börjat gnälla lite då och då om att hon har ont i benen och inte orkar gå. Och verkar då lite besvärad. Dock verkar det gå över relativt fort...
    Men detta har varit på dagtid, och vad jag förstått så får man växtvärk nattetid?! eller....

Något tips på hur man kan kolla om det kan vara växtvärk, eller något annat...!? Nå mer "symtom" eller speciellt ställe det gör ont på eller så......

/Frida

• Svar på tråden Kan det vara växtvärk?!
  • Jezamine

Barnreumatism?

Avstängd tills vidare
  • Olenius

tror att det kan vara 3åringens lathet, mina har varit så vid den åldern

• Jezamine
    Olenius skrev 2010-08-09 23:37:44 följande:
    tror att det kan vara 3åringens lathet, mina har varit så vid den åldern
    Det trodde vi också tills barnläkaren och läkarna på akutmottagningen o reumatologen undersökt fotern.Samt att provsvaren visade på sjukdom.
    Avstängd tills vidare
  • Friyaz

får väl se om det sitter i... :S

men barnreumatism, kan man se det på nå mer sätt än att barnet säger som min dotter eller att gå till läkarn..?!
    Hon har börjat väldigt plötsligt med det, om det säger nå mer :S

• Friyaz

lathet, ligger också i tanken, men är inte övertalad om något än...

• Jezamine

Här kan du läsa om barn reumatism www.rorelse.se/%28S%28igvfko45ntracwa4divoah55%29%29/Default.aspx?PagId=28

Avstängd tills vidare
  • Mumin75

Min dotter (3,5) höllt på sådär i våras och en bit in på sommaren... nu har det varit lugnt i någon månad. Då klagade hon ofta på att hon hade ont i benen och vi tog för givet att det handlade om växtvärk för något annat har vi inte märkt på henne. Men så vet vi också att hon har en tendens att överdriva och lite tyck synd om mig så hon spelade säkert på det en hel del också. Men nu har hon inte sagt att hon haft ont på ca en månad.

Lite OT kanske men nåt halvår tidigare kom hon på att man kan ha ont i magen (trots att man inte har det)... det var så dumt. Vid ett tillfälle när hon hade ont i magen hade jag sagt till henne att hon skulle få välling (på den tiden hon älskade välling) så skulle det gå över. På något sett fick hon detta till att om man hade ont i magen så fick man någonting man ville ha... så varje gång hon ville ha någonting så sa hon att hon hade ont i magen i tron om att hon skulle få det hon ville. Det var ett jäkla tjat om magont varenda gång man sa nej... Det mest pinsamma var när vi stod inne på ica och dottern började tjata vid godishyllan... när jag sa att hon inte får något godis ställde hon sig och skrek över halva affären: JAG HAR ONT I MAGEN, och tårarna sprutade. Folk tyckte säkert att jag var en jätteelak mamma som inte tröstade min stackars dotter som hade sååå ont i magen. Tack o lov så la hon av med detta när hon förstod att det inte fungerade så.

• Friyaz

mumin: ja, dom är inte dumma dom små barnen...:) Hon har inte sagt något igår och än så länge idag, så jag tar det som att det "gått över " eller att det bara va nå lathet...

Svar på tråden Kan det vara växtvärk?!