• polyester01

Minskade fosterrörelser v 22...

HJÄLP!!
    Jag är i v 22 och dom senaste dagarna har jag inte känt av bebisen så mycket som jag brukar... Visst känner jag nån liten buff då och då, men inte alls så som det brukar. Kan inte hjälpa att jag blir sååå orolig för minsta lilla. Nån mer som har såhär???

• Svar på tråden Minskade fosterrörelser v 22...
  • Teskedsmamman

Alla har det så... runt vecka 22-24 inträffar en lugn period som kanske är den första man märker av, det är helt normalt och så länge man får en buff då och då så är det helt ok, brukar hålla i sig någon-några dagar eller upp till en vecka, sedan kommer det pendla mer eller mindre dragligen hur mycket bebis rör sig.

3 killar & pojke 3 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • polyester01
    Teskedsmamman skrev 2010-08-10 09:08:22 följande:
    Alla har det så... runt vecka 22-24 inträffar en lugn period som kanske är den första man märker av, det är helt normalt och så länge man får en buff då och då så är det helt ok, brukar hålla i sig någon-några dagar eller upp till en vecka, sedan kommer det pendla mer eller mindre dragligen hur mycket bebis rör sig.
    Tack för ditt snabba svar!!! Nu känner jag mig lugnare!!
  • Pluppisen

Min erfarenhet är densamma, dvs lugna dagar emellanåt och då blir jag också orolig. Men jag är i v 26 och hittills är allt bra Efter några lugna dagar kommer det dagar med rejält liv därinne.

Känner du ingenting alls ska du såklart kontakta bm men det verkar vara vanligt att det varierar.

• mom88

Jag är i v. 24 eller v.23+1 som det också står. =) Och jag kände bebisen varje dag för 1-2 veckor sen och nu som också säger så känner man en buff då och då.  tur att jag kom in på den här tråden visste inget om att det blev en lungnare period då bebisen sparkar mindre. Men varför är det så? om det är någon som vet. =)

• lilly85

Jag är med om samma sak nu, är i v24+1 och har de senaste dagarna märkt en väldig skillnad från bara förra veckan. Nu får jag nästan sitta och titta på magen hela tiden för att se om det är något liv där inne .. fick iaf komma och lyssna på hjärtljudet idag och då var allt som det skulle. Är du superorolig så be att få göra en check.

• McIris
    mom88 skrev 2010-08-12 15:49:49 följande:
    Jag är i v. 24 eller v.23+1 som det också står. =) Och jag kände bebisen varje dag för 1-2 veckor sen och nu som också säger så känner man en buff då och då.  tur att jag kom in på den här tråden visste inget om att det blev en lungnare period då bebisen sparkar mindre. Men varför är det så? om det är någon som vet. =)
    Det är precis som utanför magen, små bebisar har dagar då de sover nästan hela tiden och dagar då de mycket mer vakna. KOnstigt nog uppskattar man de trötta dagarna mer då
  • MartinaF

Jag är själv i vecka 24 (23+0) och har ännu inte känt några fosterrörelser, varför jag var inne idag på extra kontroll. Hjärtslagen hördes, tack och lov. Med detta vill jag bara säga att det är individuellt och beror på hur babyn ligger, hurdan den är sin "personlighet" och hur livmoder och moderkaka är placerade.

Svar på tråden Minskade fosterrörelser v 22...