• Mejby bejby

När kan man göra nytt IVF-försök efter missfall?

Vårt andra IVF-försök lyckades och jag blev gravid (delmål 1!)
    Tyvärr slutade det med missfall och skrapning i v 9.

Detta och det tidigare försöket gjordes med färska embryon efter hormonbehandlingar.

Nu har vi 10 frysta embryon att plocka av och min fråga är:

Hur länge måste man vänta efter ett missfall innan kroppen är redo för nytt försök (ägginstopp)?

Hoppas att någon kan svara.

• Svar på tråden När kan man göra nytt IVF-försök efter missfall?
  • SIN74

Det är lite olika det där. Det jag mest hört är att man väntar en vanlig mens och kör på nästa cykel. Om man själv är redo då förstås. Klinikerna gör nog lite olika så prata med dem. Vad bra att du blev gravid men så synd att de slutade i mf. Jag håler tummarna att nästa försök, tredje gången gillt fungerar för er. VArmt lycka till nu!

• Mejby bejby

Tack snälla för uppmuntran Skrattande

Ja, jag är jätteglad att försöket lyckades - det innebär ju att min kropp har fattat vad den ska göra med embryot i alla fall. Sen ska den nog ta och finslipa lite på ruvningstekniken bara så ska det nog kunna gå hela vägen.

Jag väntar på svar från vår klinik så vi får se vad de säger. Själva är vi redo!

• Mejby bejby

Tänkte skriva vad jag fick för svar från Carl von Linné-kliniken ifall någon annan i samma sits undrar.

Vad som gäller inför fortsatt planering är att din menscykel ska återgå till det normala.
    Ring i samband med din 2:a mens efter missfallet så vet vi att ni är på gång inför ett frysåterförande.

Alltså ska man (på den kliniken) få två menstruationer innan man är på banan igen.

Bara att vänta - och samla energi!

• SIN74

Bra att du fick svar. Inget är som väntans tider. Det är dock värt det. Hoppas nu att allt går fint!

• camaro

Jag fick missfall i v.6 efter IVF1 och har fått samma svar från min IVF-klinik.
    "Ring första dagen på 2-a mensen. Men de varnade för att perioderna kunde bli längre än vanligt efter missfall :(  Man slipper väl i alla fall sprutor vid FET och tar bara tabletter nästa gång istället. Skönt!!

man lever på hoppet!
  • hiron

men jag förstår inte. börjar man inte vanligtvis spray dag 21 i cyklen, kör över mens och sen plockar äggen och för tillbaka runt dag 14 i följande cykel?? eller är det annorlunda när det handlar om frysta ägg? ska man vänta 2 mensar innan man ens kan börja (21 dagar senare) då kommer det ju ta en hel evighet!

Svar på tråden När kan man göra nytt IVF-försök efter missfall?