• Pokergirl

Kall kyckling till buffé

Då var vi igång och planerar dopmaten med panikfart.

Tänkte bland annat ha kyckling, kallskurna filéer med någon form att dressing på. Kan man göra det så enkelt att man tar pesto som man blandar ut med lite matyogurt eller har ni ngt annat festligt recept att dela med er av?

• Svar på tråden Kall kyckling till buffé
  • Pokergirl
    Caysa skrev 2010-08-10 10:34:28 följande:
    www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14...

Den här kycklingen är supergod, både som varm och kall!
    Tack! Receptet lät jättegott! Kanske man skulle kunna skiva och lägga mozzarella och tomat emellan skivorna? Har du lagt till lite xtra kryddor? Såg i kommentarerna att det rekommenderades.
  • Caysa

Det var ett tag sedan jag gjorde den, men jag tror nog att jag har kryddat på lite extra, det brukar jag göra.
    Tror det står i receptet att det ska marineras länge och det bör man verkligen göra! Då blir det mycket saftigare och godare!

• Lowika

blanda "stora strimlor" kyckling, med soya, olja och apelsinjuicekoncentrat. Låt stå gärna över natt. Trä eventuellt upp på grillpinnar. Grilla ( i ugn eller på grill) och pensla sedan på Glaze gjord på honung, apelsinjuicekoncentrat, och lite sambal oelek. Minns inte exakta proportionerna..... men det går nog att smaka sig fram.

• Pokergirl

Då ska jag testa det i veckan så jag får till kryddningen till dopet. Tack för receptet än en gång.

• Parven

Vi hade kalla kyckling spett på senaste barn kalaset, utmärkt.. Marinaden bestog av : olja, curry och tandori krydda.. Man ska nog tänka på att inte salta innan då det drar ut vätskan men med en smakrik kryddning saknar man inte saltet riktigt ändå.. Körde på plåt i ugnen på grill fuktionen..

Http://www.MammaAnnele.blogg.se

Svar på tråden Kall kyckling till buffé