• Anonym (Novis)

Förhållande

Hej, jag och min pojkvän har varit tillsammans i 5 år, Vi har gjort slut några gånger och allt har kännt jätte bra för mig, dock har han varit olycklig under dessa stunder så vi har alltid blivit tillsammans igen.
    Nu under mer än ett år, har jag sådana funderingar nästan varje dag, att jag funderar på att avsluta förhållandet på riktigt, då jag har blivit mer irriterad på honom för ingenting och jag känner att mina känslor har svalat, (vill aldrig kyssas eller ha samlag) men jag är rädd att ångra mig då jag väl gjort det, Men hur kommer man fram till ett sånt här beslut? Och hur ska man göra det? vi ska fara på hotell på fredag då jag fyller år, vissa av mina vänner tycker att jag ska göra slut innan vi åker ngnstans,, men jag tycker de skulle kännas bra att åka på hotellet och efter det kunna säga att jag inte fick någon låga under den vistelsen..
     Jag vet inte längre, mina tankar har trasslat ihop sig med varandra..

MVH Lina

• Svar på tråden Förhållande
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det verkar som att du själv är klar över att dina känslor för din pojkvän svalnat och att du vill göra slut med honom. Du blir lätt irriterad och du vill inte kyssas eller ha sex med honom vilket är tydliga tecken på att dina känslor inte längre är desamma. Jag tycker att det bästa är att du är ärlig mot både dig själv och honom. Det blir inte bra för någon av er om du stannar kvar i förhållandet för att din pojkvän inte skall bli ledsen. När gnistan är borta och man inte längre vill vara nära sin partner då har nog kärleken tagit slut.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Förhållande