• JGumsa

Mögel?

Känns som jag jämt frågar saker här, å det gör jag med,haha!

Måste bara höra med er...åt en persika nu som var helt fin på skalet och inuti i fruktköttet men när jag kommit in till kärnan så såg jag att det var lite svart runt om. Kärnan nästan delade sig av sig självt och i den var det ngt svart, såg nästan ut som sot när man tog på det. Kan det varit mögel trots att frukten var fin i övrigt? Mår helt illa nu när jag tänker på om jag råkat äta mögel!!Rynkar på näsan 
    Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Mögel?
  • JGumsa

Det var som en mindre platt kärna i den "stora" kärnanoch den var svart...

• La Lola

Mögel är inte farligt.
    Bara jäkligt äckligt!

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • JGumsa

Är det alltid en liten minrekärna i den stora i persikor eller? Verkade så när jag läste... Men kan en frukt mögla inne i kärnan när fruktköttet är fint?

• JGumsa

Funderar på om den kan se ut så om den bara var lite övermogen??...hoppas på det iallafall!

• listo
    JGumsa skrev 2010-08-10 11:40:54 följande:
    Är det alltid en liten minrekärna i den stora i persikor eller? Verkade så när jag läste... Men kan en frukt mögla inne i kärnan när fruktköttet är fint?
    Javisst, jag har varit med om det flera gånger just när det gäller persikor och nektariner...
    men som sagt, det är inget som är farligt med tanke på graviditeten. Bara lite äckligt.
    Nämen det ÄR så. Jag hörde det av en som hade hört det på FL...
Svar på tråden Mögel?