• Fembarnsmorsan

Full HP så j*a skönt!!!

Skickade in ansökan i onsdags och idag kom beslutet!! Trodde inte i min vildaste fantasi att jag skulle bli beviljad efter alla skräckhistorier man har hört. Trots att jag jobbar som städerska o "bara" 50% får jag full HP och jobbar sista dagen den 20/8!!!

• Svar på tråden Full HP så j*a skönt!!!
  • eec82

Grattis vet hur de känns fick mitt beslut förra veckan. Med full HP arbetar i butik. Var inte superorolig då jag fick full HP även gången innan i samma butik, men kände att man vet ju aldrig. :)

• Diorali

hmm lite avundsjuk blir jag allt, då jag bara fick halv HP i butik.. men men de resonerar olika!

• eec82
    Diorali skrev 2010-08-11 13:05:58 följande:
    hmm lite avundsjuk blir jag allt, då jag bara fick halv HP i butik.. men men de resonerar olika!
    beror på hur tungt man har å om man kan sitta ner. Där jag jobbar ex hjälper vi kunder med varor ut tilll butiken de som är gamla el gravida, så de inte ska lyfta tungt. Bär ner från lager kartonger som är stora å otympliga å väger ca 25 kg, med hjälp av stege osv... Å kassa sitter man inte i utan står. Så kankse är därav. Vet ju inte var du jobbar så svårt att avgöra.
  • Ida 84

Ni som sökt hp och fått svar, inom hur lång tid tror ni man kan räkna med att få svar?

• eec82

fick med svar superfort, 5 dagar tror jag de var. Trodde de var något jag missat som kom som kompleterande underlag, men då var de bekräftelsen på att de gick igenom. Blev så förvånad.

• Ida 84

Oj.. jag som hört att det kan ta upp till 6 veckor typ..
    Hoppas det går då fort för mig med. Skickade mina idag så jag räknar inte med att höra något redan nästa vecka men det hade varit skönt..

Tack för svaren! =)

• eec82
    Ida 84 skrev 2010-08-11 18:38:43 följande:
    Oj.. jag som hört att det kan ta upp till 6 veckor typ..
    Hoppas det går då fort för mig med. Skickade mina idag så jag räknar inte med att höra något redan nästa vecka men det hade varit skönt..

Tack för svaren! =)
    för 2 år sedan då jag sökte fick jag reda på det via tel dagen innan jag skulle gå på HP, efter att ringt dem å tjatat lite. :) Tog 9 veckor då. Så gissa om jag blev förvånad. :)
  • Ida 84
    eec82 skrev 2010-08-11 18:56:31 följande:
    för 2 år sedan då jag sökte fick jag reda på det via tel dagen innan jag skulle gå på HP, efter att ringt dem å tjatat lite. :) Tog 9 veckor då. Så gissa om jag blev förvånad. :)
    En på jobbet fick också ringa in dagarna innan och fick muntligt besked. Detta var också för 2 år sedan så de kanske har uppfunnit krutet på FK nu...:-P
Svar på tråden Full HP så j*a skönt!!!