• BettyBoop85

Myror i kroppen?

Ny konstig sak, jag börjat vara med om är att vakna mitt i natten med myror i hela kroppen.

Man kan inte ligga och slappna av utan det sprätter i hela kroppen, jobbigt värre.
    Någon mer som varit med om detta under en graviditet?

Är i v 17 (16+6)

Fick höra att det kanske är kroppen som förbereder för att amma om nätterna..

vilka saker man ska vara med om när man är gravid :oP hahaha

• Svar på tråden Myror i kroppen?
  • lieva

Japp. Hade precis likdant och det var ett helvette. Det enda som hjälpte var när min sambo masserade mina fötter...så det fick han göra ständigt stackarn...
    Sen fick vi ju också ett livligt barn som vaknar på nätterna jämt trots att hon är över ett år nu..
    Haha...kanske var en förberedelse..?:)

• Johans Pillerill

Jag la ryggen, benen, fötterna eller handflatorna (beroende på var det kröp som värst) på min spikmatta så lättade det lite iaf... kanske värt ett försök?

• BettyBoop85

hehe, skönt att jag ej är ensam iallafall Glad
    Grymt jobbigt då man vill sova och ändå vaknar mer än normalt för man måste kissa.
    Ska jag behöva vakna av detta me så får jag ju ingen sömn, hehe

Kanske ska förbereda mig på en nattlig unge då Flört

• gudrunberit

Jag har likadant ibland, även när jag inte är gravid. Jag har läst att det kan bero på magnesiumbrist, eller någon annan brist. Det beror nog inte på att förbereda sig inför bebis. Det finns bl a en sjukdom som kallas för restless legs med samma problem.

Svar på tråden Myror i kroppen?