• supersötasilversara

Klippa gräsmattan när det regnat nyligen? Någon som gjort det?

Ja, är det någon som klippt gräsmattan när den varit blöt? Vår gräsmatta behöver verkligen klippas och det kommer ju skurar lite varje dag + att det är så fuktigt i luften att gräsmattan inte riktigt torkar upp.

Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Klippa gräsmattan när det regnat nyligen? Någon som gjort det?
  • linjes

ja det är värdelöst att göra så,det blir tungt och så kommer varenda myggjävel som finns att dyka upp.....

• Julias Farsa

Har du åkergräsklippare eller vanlig?

Jag brukar klippa gräset när det är blött, enda skillnaden att jag drar istället för att skjuta klipparen framför mig. Med åkerklippare vill jag nog ha det lite torrare då det gärna vill slira(har sluttande tomt).

• Fletcher Reed

Vänta helst tills den torkat ur, annars blir det bara tovigt och det är väldigt lätt hänt att det inte klipper alls. Är det då dessutom långt så lämnar klipparn det lilla den klipper i stora kakor.

• Julias Farsa

Visst är det lite tyngre, men det är ju träning.

• Julias Farsa
    Fletcher Reed skrev 2010-08-10 12:42:32 följande:
    Vänta helst tills den torkat ur, annars blir det bara tovigt och det är väldigt lätt hänt att det inte klipper alls. Är det då dessutom långt så lämnar klipparn det lilla den klipper i stora kakor.
    Har man muncher, hur det nu stavas är det inga problem. Har man uppsamlare blir det nog inte lika roligt.
  • linjes
    Julias Farsa skrev 2010-08-10 12:42:51 följande:
    Visst är det lite tyngre, men det är ju träning.
    äh bullshit det är trååååkigt
  • supersötasilversara

Tungt eller inte spelar ingen roll. Vi har vanlig gräsklippare, Klippo tror jag den heter, ingen uppsamlare. Det jag undrar över är om gräset blir klippt eller inte

• Julias Farsa
    linjes skrev 2010-08-10 12:44:52 följande:
    äh bullshit det är trååååkigt
    Klenis    :)
Svar på tråden Klippa gräsmattan när det regnat nyligen? Någon som gjort det?