• MansonDust

Får man ha med sig luftfräschare (sprayflaska/burk) på flyg ?

Jag frågar åt en vän som snart ska flyga. Hon undrar om man får ha med sig det på flyget, hon är lite tveksam pga gasen & vill inte stå där sen & ha skapat problem.

Fick äran att bli mamma 2002, 2006 & 2008. Två döttrar & en son.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-10 15:19
    I resväskan alltså, inte i handbagaget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-16 11:47
    Flaskan är på 300 ml, om det gör nån skillnad ?
  • Svar på tråden Får man ha med sig luftfräschare (sprayflaska/burk) på flyg ?
  • Neko

Knappast i handbagaget men det borde gå bra i incheckat bagage... ^^

• 071001

Hur stor är flaskan? Är den inte större än 100 ml är det ju inget problem. Det värsta som kan hända annars är ju att hon får slänga den vilket i sig inte är att skapa problem annat än för henne själv.

• MansonDust
    I resväskan alltså.
  • Nenne 71

Vet inte om det är att rekomendera pga trycket?! Enklast är väl att ringa och fråga.

• Bluemint

I resväskan ska inte vara några problem. Jag har alltid haft med mig hårspray och min sambo deo i sprayform.

• Martin sth 72

I incheckat bagage så är det inga problem. Dock i handbagage som skall med in i kabinen så får hon inte det. Går ju alltid chansa och det värsta som kan hända är att dem tar den i säkerhetskontrollen.

• SVejsan

Intressant vad folk plockar med sig... Vad skall jag ha med mig på resan (hrmmm)... få se... Pengar, pass biljett och luftfräschare. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att lägga med sådan onödig vikt.  

Men: Hon skall lägga den i resväskan som checkas in och sedan några plastpåsar runt, fy sjutton om den får en smäll och börjar läcka.

Det bättre alternativet är att skippa och köpa där om det är extremt nödvändigt.

• 071001

Hårspray har vi alltid i bagaget och det har aldrig exploderat så jag är inte så orolig för den biten.

• MansonDust

Flaskan är på 300 ml, om det gör nån skillnad ?

• 071001

Nej, inte i det incheckade bagaget.

Svar på tråden Får man ha med sig luftfräschare (sprayflaska/burk) på flyg ?