• Tetran

Vad f-n ska man göra nu när det inte finns Pergotime att få tag på?

Har ätit min första kur Pergotime för i år. Har BIM den 20 augusti. OM det inte tagit sig vill jag ju direkt äta Pergo igen. Men det finns ju inte att få tag i!! Vad gör man? Har precis pratat med läkaren och hon skrivet då visst inte ut nåt ersättningsmedel eller nåt som gör samma sak. Hon var mycket bestämd på den punkten. 
    Vad ska jag göra?  På Apoteket sa de att Pergo kommer den 20 augusti, fast hon trodde inte själv på det heller. Hon var mycket skeptisk till detta leveransdatum. 

Hjälp! 

Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Svar på tråden Vad f-n ska man göra nu när det inte finns Pergotime att få tag på?
  • Tetran

Det är e-recept. Men det hjälper inte. Är restat. Har kollat i HELA Stockholm när vi var där på semester plus här hemma. 

• Eet

Pergotime är restat hos leverantören senast jag kollade var till 20 september, har varit slut under större delen av sommaren i hela Sverige.
    Tyvärr är det bara att acceptera och vänta på att Merck producerar mer.

Det finns inte "ersättningsmedel" om man inte svarar på pergotime brukar man få ta sprutor. Men det följer ju med större risk för biverkningar.

Lycka till.

• Tetran
    Eet skrev 2010-08-10 16:23:29 följande:
    Pergotime är restat hos leverantören senast jag kollade var till 20 september, har varit slut under större delen av sommaren i hela Sverige.
    Tyvärr är det bara att acceptera och vänta på att Merck producerar mer.

Det finns inte "ersättningsmedel" om man inte svarar på pergotime brukar man få ta sprutor. Men det följer ju med större risk för biverkningar.

Lycka till.
    Det har jag svårt att acceptera Flört. Måste ha hjälp med att få äl. Hoppas då verkligen att det sker ett mirakel på denna kuren. 
  • Eet

Jag vet hur det känns... sitter i samma sits. Jag kommer dock få sprutor om inte pergon dyker upp och efter nästa cykel. (Blev gravid med sprutor sist, då fungerade inte pergon)

• ljusgläntan3030
    Eet skrev 2010-08-11 08:23:23 följande:
    Jag vet hur det känns... sitter i samma sits. Jag kommer dock få sprutor om inte pergon dyker upp och efter nästa cykel. (Blev gravid med sprutor sist, då fungerade inte pergon)
    är det gonal-f du fick då?
    hur många dagar får man ta en spruta?
  • Eet

Jag kommer inte riktigt ihåg, men jag tog det enligt ett schema där dosen trappades upp, så det var nog en 5 dagar ungefär som pergotime... (Jösses vad man glömmer fort!)

• Rose83

Så synd för oss som saknar Pergotime!
    Jag fick mens igår och skulle börja med första tabletten på söndag, men min läkare ringde å sa att det var slut och att det skulle komma slutet av september, så trist!!
    Tog min första tablett i slutet på mars, Fr. dag 5-9 och dag 15 hade jag fått ägglossning men blev ingen bebis..
    Så nu har jag väntat i några mån. för min andra kur och fick reda att de är slut i apoteken och de bör få i slutet av sept..
    Själv har jag fått vänta på barn i flera år (7 år) och aldrig hänt något, så efter alla dessa år tog jag kontakt med mammamia och hoppas de kan hjälpa mig, blev så glad när jag fick tabletterna första ggn, trodde jag skulle bli gravid på en gång., men har hört att några blir gravid efter några kurer P.

• JeanetteWallin

Sitter i samma båt. Har hört av apoteken att det skall finnas inne igen 20 September, men vem vet? Skamligt att det skall ta sån tid!

• Frida1983

Jag skulle också hämtat ut min tredje "dos" pergotime för en vecka sedan. Slut på alla lager i hela Europa fick jag veta, och att det kommer tidigast 20 september, men inte alls säkert... Helt galet!

Svar på tråden Vad f-n ska man göra nu när det inte finns Pergotime att få tag på?