• chanteleos

Fler med 2,5-åringar som, hör och häpna!, inte är blöjfria?

På familjeliv är det ju lätt att bli stressad när alla barn går vid 6 månaders ålder, äter själva när de är 9 månader och helt blöjfria dag som natt innan de fyllt 1år.

Min dotter är 2,5 år och jag har precis börjat tänka på det här att få henne torr. Känner mig väldigt sen när man pratar med andra =)

Någon annan?

• Svar på tråden Fler med 2,5-åringar som, hör och häpna!, inte är blöjfria?
  • Catti41

Nope. Min 2,5åring är långt därifrån. Han är inte ett dugg intresserad av att släppa blöjan, men går gärna nakenfis och kissar då på rätt ställen för det mesta.
    Jag är inte ett dugg bekymrad. Det kommer. För att ganska många 2-åringar ska kunna vara torra (om vi antar att blöjfrihet är en normalfördelad "egenskap") så måste ju några vara sena...

• Minxy

Här är en till

Sonen är snart 2,5 år och är inte blöjfri, varken natt eller dag.

I omgångar har jag känt mig ambitiös och börjat potträna honom, och om man ligger på som satan och frågar 1000ggr i halvtimmen om han är kissnödig så kan han gå utan blöja några dagar, men så fort man glömmer att fråga så kissar han på golvet.
    Likaså när han är arg på mig, eftersom han vet att torka kiss inte är mitt högsta nöje...   Så han kan kissa på rent jäkulskap om han är på det humöret.

Så jag avgjort att han inte är mogen än - det får komma lite senare.

• Teskedsmamman

*haha* ingen av mina killar har varit blöjfri vid 2½ år!

Första släppte blöjan först när han var 3år10mån, och då hade vi kämpat länge.
    Andra var 3år2mån när han kom på att gå utan blöja var rätt skönt.
    Lillkillen slängde blöjan själv när han var 2år8mån ungefär.

3 killar & pojke 2 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Mammat3

Min son ska snart fylla 3 och han har precis blivit blöjfri men han använder fortfarande blöja när han ska bakas. De går bara inte då bort det just nu

• Flickan och kråkan

Hej hej! Här är en kille till...har passerat 2½ sedan en månad. Full koll på vad man gör på pottan, men nej, inte minsta intresse. Han har varit lite små"sen" med det mesta så det kommer väl så småningom det med som allt annat bara plötsligt gjort när vi minst anat det ......hoppas på det i alla fall .

• MizzTez

Samma här.. Min son är inte blöjfri ännu! Hade faktiskt min förhoppningar om att det skulle bli nu i sommar men inte. Han känns verkligen inte redo ännu. Dessutom kissar han blöjan full på natten och jag får byta 1-2 ggr mitt i natten och då känns det som att det inte är dags ännu.
    Min dotter var blöjfri när hon var 2 år och 3 månader då hade jag bara blöja på natten "ifall att.." men efter sommaren var hon helt utan både dag och natt.
    Men men, det är ingen brådska ännu, ser knappast att han lär ha blöja när han börjar gymnasiet direkt.

• rockmind

En sak jag lärt mig på familjeliv är att inte jämföra allt med alla.. Folk älskar att "tävla" om hur tidiga barnen var på än det ena, än det andra.... Strunta i andra, alla barn är olika.

• Teskedsmamman
    rockmind skrev 2010-08-10 19:25:50 följande:
    En sak jag lärt mig på familjeliv är att inte jämföra allt med alla.. Folk älskar att "tävla" om hur tidiga barnen var på än det ena, än det andra.... Strunta i andra, alla barn är olika.
    Precis!!! Agera utifrån sitt eget barns förmåga och behov, inte var "alla andra gör".

Lita på din egen jävla föräldrainstinkt!!
    3 killar & pojke 2 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • LussekattAnki

Min son blir 4 i november, han e int hlr blöjfri. Han e duktig och går oftast ngra gngr om dagen på toaletten, men oftast när vi sagt till o frågat om han vill/är kissnödig. Och vi har provat m belöningar som klistermärken eller en krona att lägga i spargrisen vid varje tillfälle osv. Men han e iaf ej spec intresserad..! 
    Nå, han blir väl blöjfri förr el senare, ja har inte heller så bråttom m d!!!!

Svar på tråden Fler med 2,5-åringar som, hör och häpna!, inte är blöjfria?