• Karina 80

Är jag ensam om att ha en 4åring som ännu bajsar i blöjan???

Jag skulle kunna skriva en låååång historia om detta, men som rubriken lyder....så undrar jag bara om nån annan har detta problem??!!

• Svar på tråden Är jag ensam om att ha en 4åring som ännu bajsar i blöjan???
  • Megazen

Har oxå en 4-åring som bara bajsar i blöjan. Har väll hänt 3-4 gånger att han har gått på toaletten.

• tessilus

varför inte bara ta bort den helt? köp inga pler blöjor. frågar han efter en så går du o letar, sen kommer du tillbaka o säger att de tyvärr var slut o att ni får köpa imorgon. sen kan ni ju hålla på så.

• Megazen

Han vet att lillebror har blöjor som han kan få. + att får han ingen blöja balsar han i kalsongerna.

• Karina 80

tessilus:Låter väldigt enkelt, men jag ska säga dej att efter 1v. utan bajs så tror jag inte du skulle säga samma sak längre!!!!

• Megazen

Det går ju inte att tvinga dom. Har provat med att han får valfri leksak, men det hjälper inte. Får nog vänta ut han tills han är "redo"

• MysTic PrincesS

Har en blivande 4-åring som hellre bajsar i blöjan. Fick ett tips om ett belöningssystem med veckoschema och klistermärken. När barnet fyllt en hel vecka med märken så får han/hon en liten belöning (leksak, badhusbesök osv) när man gjort det några veckor så ökar man till 2 fulla veckor innan belöning  osv osv. Ska själv testa detta och passar på att tipsa om det

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • studentbruttan29

Till min 3-åring sa jag att blöjorna var slut  - sen var det inte mer med det.

• tessilus
    Megazen skrev 2010-08-10 20:44:48 följande:
    Han vet att lillebror har blöjor som han kan få. + att får han ingen blöja balsar han i kalsongerna.
    som han kan få? det är väl du som är hans mamma och bestämmer? låt han bajsa på sig då, han kommer komma på snart att det är ganska jobbigt att byta kläder istället för att sätta sig på toa.
  • Tjollabolla

Nej, du är inte ensam! Min son är 3,5 och har varit blöj fri i ett år nu, på natten i några månader. Men bajsa på toa går inte. Vi har testat allt, han får panik och det hela slutar med att han håller sig istället. Det är ingen lösning att tvinga dom, det blir bara värre. Sonen kan lätt hålla sig en vecka om vi vägrar blöja, det mår ingen bra av! Bvc sa att det är vanligt, framförallt med pojkar. Nu låter vi det va och hoppas han växer från det snart.

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    tessilus skrev 2010-08-11 00:17:10 följande:
    som han kan få? det är väl du som är hans mamma och bestämmer? låt han bajsa på sig då, han kommer komma på snart att det är ganska jobbigt att byta kläder istället för att sätta sig på toa.
    Så du menar på fullt allvar att även om barnet gråter, har ont i magen och inte kan bajsa på toaletten så är det bättre? Trots att barnet försöker?? Näe fy, stackars barn!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Är jag ensam om att ha en 4åring som ännu bajsar i blöjan???