• MrsEnglund

Åter varannan timme (4 månaders)

Min lilla kille får inte i sig mer än 165ml per gång, äter han mer kommer det kaskadspyor. Det verkar ju som att han växer bra, men han måste äta i princip varannan timme numer, vilket är ganska opraktiskt.

Hur ska man göra? Kan man få honom att få i sig mer per gång så att han kan äta lite mer sällan? Eller är det bara att gilla läget?

Bytte till Semp2 för någon vecka sedan, ingen som hellst skillnad, förutom att han är lite pruttigare och vi ger minifom som hjälper en del.

• Svar på tråden Åter varannan timme (4 månaders)
  • vi och pyret

Ammade min son och vid fyra månaders ålder så var det tätt med matning här också. Mellan 2-3 timmar emellan på dagarna och ca 3 timmar på nätterna.
    Har inget tips på hur du kan dra ut på det men du är iaf inte ensamSkrattande

• Lena

det kommer att bli mer sällan med tiden. 2h isär är normalt för barn under ett halvår.

• LillaFlingan

jag vet inte om det är samma skillnad på semp 1 och 2 som det är på nan1 och 2.. - då är det enbart järnhalten som skiljer..

du kanske får börja med smakportioner.. för att så sakteliga utöka portionerna och på så vis få din son att bli mättare??

min 1a son åt så som du beskriver ts.. dock fick han i sig 200ml åt gången.. mer gick inte då blev det kaskadkräks direkt! gick inte heller att mata honom i sömnen...
    han växte som ogräs och vid 4mån var han 69,5cm lång! :) (68cm vid 3mån)...

kan säga att välling inte heller mättade.. och skulle han hålla sig bra på gröt så åt han 4-5portioner!!!....
    han växte så pass att allt gick liksom åt....

tror du helt enkelt får gilla läget tyvärr.. det går över så småningom.....

• Yatzytjejen

Min nu 6 månaders åt också varannan timme i den åldern. Idag äter han var tredje timme, men får bra i sig 165 ml per gång, annars blir det precis som för din, kaskadspyor.

• MrsEnglund

Skönt att höra att fler har det så. Fram tll c:a 3 månader åt han var tredje timme.

Tänkte börja med lite smakportioner nästa vecka tror jag =) Ska bli kul o se hur han reagerar. Han stoppar ju allt han får tag i i munnen. Hans händer är alltid i munnen!

Som tur är sover han hela natten utan matning. 20.00-06-00 ungefär. Kanske han laddar med mat under dagen så han kan sova utan ;) Faktiskt bättre så, så man får sova ordentligt!

Svar på tråden Åter varannan timme (4 månaders)