tideloo skrev 2010-08-13 20:16:01 följande:
hej!
hon låg som en groda på dagtid ungeför i tre veckor men på nätterna ligger hon fortf som en liten groda, jag anser att det är först nu som hon är medveten om att hon har ben och kan röra dom ordentigt på dagtid.
förstår att det är jättejobbigt med värmeutslagen, oavsett om hon lider av det eller inte för man vill ju dem så väl. ha så lite kläder på som möjligt, bara tunna bomullskläder. de där skenorna är inte byggda för värme det är ett som är säkert!
ring dom å fråga, du stör aldrig dem, de finns ju där för att hjälpa till!
k
hur tycker du informationen varit från sjukhusets sida?
jag är grymt besviken, när hon fick sin rosenskena åkte jag hem utan att ens veta vad hon hade för fel bara att det var grad 2, resten sökte jag upp på internet. läkaren hade inte den minsta tid till övers. sedan sa dem att hon kommer inte lida av detta, inget hon märker av, men hon grät i två veckor, konstant, det gjorde hon inte den veckan utan skena.
när vi kom för att bada henne så va läkaren alltid lika stressad och kände bara på hennes höfter och sa det går åt rätt håll.
när vi sen blev av med skenan sa dem att hon ligger i grodposition en t två veckor efter sen går det över,, men det har inte stämt det heller ( vilket iofs inte spelar ngn roll, men ändå. känns som dom ljuger för att man ska må bättre men det enda man vill är att höra hur det verkligen är och vad man har att vänta sej!
hoppas nu verkligen att allt ordnar sej me värmeutslagen.
therese
Kan också tillägga att informationen var usel till oss också!! Eftersom kampskenan är så pass okänd hittade vi bara info om rosenskenan... Vi fick ringa och jaga dem som idioter för att få svar på våra frågor. Än idag HATAR jag kontakten med ortopeden!! De är så otrevliga så det finns inte!! Vi har tom anmält dem för felbehandling och fått rätt, men de är ändå fortsatt hemskt otrevliga...
Hoppas dotterns röntgen nu är bra!! Jag vill aldrig mer behöva åka till ortopeden! Dessvärre måste vi det fortsatt pga andra saker... Önskar det fanns ett privat alternativ!!! Usch för otrevlia sköterskor och läkare!