valpfoder billigt? men bra
Hej jag ska få hem min valp imorgon. Och jag vill såklart ha ett bra foder, men som inte är för dyrt, några förslag.
Kostad per månad.
Hej jag ska få hem min valp imorgon. Och jag vill såklart ha ett bra foder, men som inte är för dyrt, några förslag.
Kostad per månad.
Fortsätt med det foder uppfödaren kört med om valpen fungerar på det. Om du måste byta av någon anledning så vänj valpen succesivt under längre tid vid det nya fodret. Det finns en uppsjö av bra valpfoder för runt 500kr/15 kg vilket inte är dyrt enligt mig. Kostnad är ju svårt att ge dig när du inte talar om vad det är för ras du har och mängd foder/dygn :)
Lycka till med valpen!
Precis som dexibel skriver - fortsätt med det du får med dig från uppfödaren. Om du sen vill byta foder så byt till ett av kvalité och strunta i prislappen (det får inte vara den som avgör foderfrågan).
Du ska fortsätta med det foder som uppfödaren ger. Att tumma på priset när det gäller foder är ett big no no och kommer ge dig mer problem än det är värt.
Säger som ovan.
Dessutom är ett bra kvalitetsfoder billigare i slutändan än dessa "billigare" foder.
Tja, ska du nu köpa billigt valpfoder (varför man nu gör det..har man inte råd med dyrare foder så ska man inte ha djur öht) så se till att käket är gjord på animaliska produkter och inte vegetabiliska!
Det gäller sig att bestämma sig. Antingen billigt eller bra, då de två inte sammanfaller. Anledningen till att du skall undvika billigt foder, är bland annat att det innehåller en massa olika sädesprodukter, t ex vete. Detta fungerar som bukfylla men är inte särskilt näringsrikt och saknar i övrigt sådant som gör att hunden mår bra, får fin päls etc. Gör som övriga sagt, håll dig till uppfödarens foder, och känner du att du skulle vilja byta så prata med en seriös djuraffär, då de brukar sitta på mycket kunskap. Billigt foder skall man undvika helt, då det bland annat kan ge upphov till att hunden får allergi, dålig päls och ibland även klåda.
Jag slår väl ett slag för ProPlan dårå, det funkar kalas på min kräsne och minst lika bra på min dammsugarwannabe