• Hoppetossan 79

Bilstol till hyrbil på Mallorca?

Vi har bokat en resa till Mallorca inkl hyrbil hela veckan och funderar på hur vi ska lösa det med bilstol.
    Det kostade 500 kr per stol för frammåtvända bilstolar (vilket jag antar är bälteskuddar). Så alltså skulle det kosta 1000 kr för bara bilstolarna. Hela hyrbilen kostade 1900 kr...

Vi funderar på att köpta två billiga bälteskuddar (typ gekås för 79 kr) och ta med oss och sen lämna kvar dem om man vill ha mer plats i väskorna på vägen hem.

Barnen är 3 och 5 år och åker i frammåtvända bältesstolar nu.

Ett alternativ är också att ta med bälteskudden till de stolarna de har här hemma.

Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Bilstol till hyrbil på Mallorca?
  • Hoppetossan 79

Är det ingen som har hyrt bil utomlands och kan dela med sig lite erfarenheter?

Vad har ni haft för bilstolar?

• Lattjo

När vi var i Österrike och hyrde bil så tog vi med oss en billig stol hemifrån. Det var mina föräldrars bältesstol som fick åka med, precis som för er var det svindyrt att hyra stol så det var därför vi gjorde så. Vi ville ha en riktig bältesstol så därför tog vi med oss den och slläpade hem den, däremot så hade vi köpt en billig paraplysulky att ha under alla stadspromenader och den lämnade vi kvar när vi åkte hem. Så om ni vill ha möjligheten att lämna dom så tycker jag ni ska köpa billiga så har ni iaf valet när ni ska åka hem.

• Hoppetossan 79
    Lattjo skrev 2010-08-11 09:08:29 följande:
    När vi var i Österrike och hyrde bil så tog vi med oss en billig stol hemifrån. Det var mina föräldrars bältesstol som fick åka med, precis som för er var det svindyrt att hyra stol så det var därför vi gjorde så. Vi ville ha en riktig bältesstol så därför tog vi med oss den och slläpade hem den, däremot så hade vi köpt en billig paraplysulky att ha under alla stadspromenader och den lämnade vi kvar när vi åkte hem. Så om ni vill ha möjligheten att lämna dom så tycker jag ni ska köpa billiga så har ni iaf valet när ni ska åka hem.
    Ja alltså det finns ju inte på kartan att ta med hela bältesstolarna. Det skulle ju ta två väskor och aldeles för mycket vikt då vi bara får ha 20 kg per person. Väskorna väger dessutom 4-5 kg st. Men två lätta billiga bälteskuddar borde man ju kunna knö ner
  • evaoregon
    Hoppetossan 79 skrev 2010-08-11 09:17:57 följande:
    Ja alltså det finns ju inte på kartan att ta med hela bältesstolarna. Det skulle ju ta två väskor och aldeles för mycket vikt då vi bara får ha 20 kg per person. Väskorna väger dessutom 4-5 kg st. Men två lätta billiga bälteskuddar borde man ju kunna knö ner
    Våra barn är nu 9 resp 6 år och vi har tagit med bälteskuddar som vi stoppat i resväskorna.  Hemma har de bältesstolar, men de har vi inte kunnat släpa med.
  • Hoppetossan 79

Senaste tanken är att vi tar barnens egna bälteskuddar som handbagage. De håller sig inom storleksgränsen och väger bara drygt 2 kg st. totalt får vi ha 80 kg med oss varav ca 15 går bort på resväskornas vikt. Så 65 kg borde vi väl klara oss med.

• Hoppetossan 79
    Dixie skrev 2010-08-12 21:11:20 följande:
    Vi har en "Sitsac" till sonen som har varit med på flera resor;
    www.smartasaker.se/sitsac-p-619-c-107.aspx
    Fast då lär det vara billigare att hyra eller köpa två billiga på plats eller krånga med oss två hemmifrån. Speciellt med tanke på hur lite vi reser. Oftast reser vi med våran egen bil om vi ska någonstans och då är bilstolarna inget problem.
Svar på tråden Bilstol till hyrbil på Mallorca?